مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به پایگاه های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 67

چکیده

 مقدمه: فوریت های پزشکی, یکی از مهم ترین جنبه های درمان بوده و با اقدامات سریع و صحیح, در نجات جان بیماران ارزش فراوان و غیرقابل انکار دارد و باتوجه به این, رضایت مراجعین به اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان یکی از شاخص های مهم و ضروری است. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی میزان رضایتمندی دریافت کنندگان خدمات از پایگاه های مختلف تابعه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی زاهدان در تعطیلات نوروز سال 1392 بوده است.روش پژوهش: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی 350 نفر از شهروندان زاهدانی و مسافرین نوروزی مراجعه کننده به پایگاه های مختلف مستقر در محور های مواصلاتی جنوب استان سیستان و بلوچستان و افراد درخواست کننده خدمات درمانی به وسیله تلفن 115 انجام می گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه تهیه شده توسط تیم تحقیق مشتمل بر دو بخش اطلاعات دموگرافیک و سوالات مربوط به رضایت از خدمات ارایه شده به تفکیک سرپایی و فوریتی جمع آوری شدند و با استفاده از نرم افزار18 spss  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین نمره رضایتمندی به تفکیک جنس, محل پایگاه و تحصیلات مراجعین اختلاف معناداری داشت (p=0.000) میانگین نمره رضایتمندی پایگاه های میدان دکتر حسابی و بلوار شهید مطهری (41±4.6) نسبت به بقیه بیشتر بود. فراوانی میزان رضایت کلی از نحوه ارایه خدمات  280(80 درصد) مورد بود. بیشترین میزان رضایتمندی به ترتیب از آراستگی و پوشش کارکنان 286 ( 81.71 درصد) مورد و نحوه برخورد تکنسین با بیمار و همراهیان 281 (80.29 درصد) کمترین میزان رضایت از نظافت و بهداشت داخل آمبولانس و وسایل (76.29 درصد) می باشد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه حاضر لزوم توجه بیشتر به برنامه ریزی اصولی برای آموزش ضمن خدمت پرسنل, آشناسازی پرسنل با تجهیزات جدید, استفاده مناسب از فضای داخل آمبولانس برای چینش تجهیزات وسایل توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ده مرده یی، مصطفی، راشدی، فریبرز، کوشا، فریبا، و خوش سیما، صادق. (1393). بررسی میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به پایگاه های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، 6(1)، 60-67. SID. https://sid.ir/paper/203594/fa

    Vancouver: کپی

    ده مرده یی مصطفی، راشدی فریبرز، کوشا فریبا، خوش سیما صادق. بررسی میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به پایگاه های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان. دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)[Internet]. 1393؛6(1):60-67. Available from: https://sid.ir/paper/203594/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی ده مرده یی، فریبرز راشدی، فریبا کوشا، و صادق خوش سیما، “بررسی میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به پایگاه های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان،” دانشگاه علوم پزشکی زابل (رستمینه)(international journal of basic science in medicine)، vol. 6، no. 1، pp. 60–67، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/203594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button