مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به دانش آموزان دختر بر عزت نفس و توانایی حل مساله آن ها

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 83

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف تعیین تاثیر برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر عزت نفس و توانایی حل مساله در دانش آموزان دختر سال اول راهنمایی شهرستان بروجن در سال تحصیلی 89-88 انجام شد.روش: روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه است. در این پژوهش از 1720 دانش آموز دختر اول راهنمایی, دو کلاس به روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و آزمودنی ها به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. هر دو گروه پرسشنامه سبک های حل مساله لانگ و کسیدی (1996) و عزت نفس کوپر اسمیت (1967) را تکمیل کردند و سپس برنامه فلسفه, به کودکان گروه آزمایش به مدت 15 جلسه, هر هفته 2 جلسه آموزش داده شد. به گروه گواه آموزشی در این زمینه ارائه نشد. در پایان دوره مجددا هر دو گروه پرسشنامه های مذکور را تکمیل کردند. نتایج با روش تحلیل کوواریانس تحلیل شد.یافته ها: یافته ها نشان داد برنامه مذکور به طور معناداری عزت نفس گروه آزمایش را افزایش داده و از سوی دیگر به افزایش معنادار استفاده از سبک حل مساله مساله مدار و کاهش معنادار در سبک هیجان مدار منجر شده است.نتیجه گیری: این برنامه می تواند در بهبود مهارت های شناختی و اجتماعی دانش آموزان موثر واقع شود هدف از برنامه آموزش فلسفه به کودکان این است که کودکان تبدیل همانگونه سازندگان آن معتقدند هدف این برنامه این است کودکان, انسان هایی متفکرتر, انعطاف پذیرتر, باملاحظه تر و منطقی تر شوند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سیفی گندمانی، محمدیاسین، شقاقی، فرهاد، و کلانتری میبدی، سارا. (1390). اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به دانش آموزان دختر بر عزت نفس و توانایی حل مساله آن ها. روان شناسی کاربردی، 5(2 (پیاپی 18))، 66-83. SID. https://sid.ir/paper/151797/fa

Vancouver: کپی

سیفی گندمانی محمدیاسین، شقاقی فرهاد، کلانتری میبدی سارا. اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به دانش آموزان دختر بر عزت نفس و توانایی حل مساله آن ها. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1390؛5(2 (پیاپی 18)):66-83. Available from: https://sid.ir/paper/151797/fa

IEEE: کپی

محمدیاسین سیفی گندمانی، فرهاد شقاقی، و سارا کلانتری میبدی، “اثربخشی برنامه آموزش فلسفه به دانش آموزان دختر بر عزت نفس و توانایی حل مساله آن ها،” روان شناسی کاربردی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 18)، pp. 66–83، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151797/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button