Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,876
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,056
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 57

چکیده

 اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانش آموزان چکیده این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دوم دبیرستان شهرستان چالوس انجام شده است. محقق در این مطالعه از روش پژوهش شبه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه استفاده کرده است. ابزار تحقیق, پرسشنامه استاندارد شده اضطراب و سازگاری اجتماعی وایلند با مقیاس 5 درجه ای لیکرت می باشد. جامعه آماری مطالعه حاضر شامل 274 دانش آموز مقطع دوم دبیرستان شهرستان چالوس از 16 کلاس می باشد. و نمونه آماری از 2 کلاس که هر کدام 25 نفر به طور گواه و آزمایش هستند, انتخاب شده اند. در تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی و آزمون تحلیل کوواریانس بهره گرفته شد. و با توجه به F بدست آمده (10.611), یافته ها نشان می دهند که آموزش شناختی رفتاری بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان موثر است. و همچنین با توجه به F بدست آمده 24.83 یافته نشان می دهند که آموزش شناختی رفتاری بر اضطراب دانش آموزان موثر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تقی پور، حسینعلی، غفاری، محمد، سام دلیری، افسانه، و فرضی، فرزانه. (1393). اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی، 6(24)، 43-57. SID. https://sid.ir/paper/501970/fa

    Vancouver: کپی

    تقی پور حسینعلی، غفاری محمد، سام دلیری افسانه، فرضی فرزانه. اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1393؛6(24):43-57. Available from: https://sid.ir/paper/501970/fa

    IEEE: کپی

    حسینعلی تقی پور، محمد غفاری، افسانه سام دلیری، و فرزانه فرضی، “اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب و سازگاری اجتماعی دانش آموزان،” تحقیقات روانشناختی، vol. 6، no. 24، pp. 43–57، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/501970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا