مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

978
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مطالعه اثر بخش بر کاهش میزان اضطراب امتحان دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 132

چکیده

 هدف اساسی این پژوهش تاثیر آموزش مطالعه اثر بخش بر میزان اضطراب امتحان دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان شهرستان شهربابک سال تحصیلی 87-86 را شامل می شد که از این تعداد 50 نفر به صورت خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. آزمودنی ها در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری پرسش نامه اضطراب امتحان TAI مشتمل بر 25 ماده است که آزمودنی بر اساس یک مقیاس چهار گزینه ای مورد پرسش قرار گرفته است و ابزار این آزمون از اعتبار و روایی کافی برخوردار است. پس از آزمون مقدماتی گروه های مورد آزمایش, 4 هفته, هر هفته 2 جلسه و هر جلسه 45 دقیقه در کلاس آموزشی مطالعه اثربخش شرکت کردند. پس از اتمام آزمایش از هر دو گروه آزمون نهایی انجام شد و با استفاده از آزمون تحلیل واریانس نتیجه زیر به دست آمد. بین میانگین نمرات اضطراب امتحان پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش تفاوت معنی دار وجود دارد. به عبارت دیگر آموزش شیوه های مطالعه به طور معنی داری در کاهش اضطراب امتحان موثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غلامی توران پشتی، مرضیه، و کریم زاده، صمد. (1387). تاثیر آموزش مطالعه اثر بخش بر کاهش میزان اضطراب امتحان دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 3(3 (مسلسل 11))، 119-132. SID. https://sid.ir/paper/154068/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی توران پشتی مرضیه، کریم زاده صمد. تاثیر آموزش مطالعه اثر بخش بر کاهش میزان اضطراب امتحان دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1387؛3(3 (مسلسل 11)):119-132. Available from: https://sid.ir/paper/154068/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه غلامی توران پشتی، و صمد کریم زاده، “تاثیر آموزش مطالعه اثر بخش بر کاهش میزان اضطراب امتحان دانش آموزان پسر سال سوم دبیرستان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 3، no. 3 (مسلسل 11)، pp. 119–132، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154068/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button