مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش چندرسانه ای و سخنرانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی دانش آموزان از راه دور

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 57

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش چندرسانه ای و سخنرانی بر میزان انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی دانش آموزان مراکز آموزش از راه دور شهر تهران در درس عربی (2) بوده است. این پژوهش به لحاظ ماهیت, موضوع, اهداف و فرضیه های آن از نوع کاربردی است و در زمره طرح های آزمایشی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پایه دوم رشته علوم انسانی مراکز آموزش از راه دور شهر تهران که در سال تحصیلی 89-1388 مشغول به تحصیل بودند, تشکیل می دادند. جهت انتخاب نمونه های مورد نظر, از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای استفاده شده است. حجم نمونه جمعا 30 نفر بود که به صورت تصادفی به دو گروه 15 نفره تقسیم شدند, سپس یک گروه با روش آموزش چندرسانه ای و گروه دیگر با روش آموزش سخنرانی آموزش دیدند. انگیزش پیشرفت تحصیلی به واسطه آزمون ورلند و خودتنظیمی یادگیرندگان از طریق آزمون راهبردهای خودتنظیمی پیتنریچ و دی گروت (1990) مورد اندازه گیری قرار گرفتند. با انجام پیش آزمون مشخص شد که بین دو گروه آزمایش (1) و (2)؛ در میزان انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی درس عربی (2) تفاوت معنی داری وجود ندارد. داده های حاصله از این 2 آزمون با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس به کمک نرم افزار اس پی اس اس 18 و اکسل, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داده است, بین انگیزش پیشرفت تحصیلی این دو گروه تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین در زمینه خودتنظیمی, نتایج حاکی از آن بود که بین دو گروه, در خرده مقیاس های اضطراب امتحان, خودکارامدی و جهت گیری هدف, تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود دارد و در سایر خرده مقیاس ها تفاوت معناداری مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

موسی رمضانی، سونیا. (1390). تاثیر آموزش چندرسانه ای و سخنرانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی دانش آموزان از راه دور. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(1)، 45-57. SID. https://sid.ir/paper/155478/fa

Vancouver: کپی

موسی رمضانی سونیا. تاثیر آموزش چندرسانه ای و سخنرانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی دانش آموزان از راه دور. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1390؛6(1):45-57. Available from: https://sid.ir/paper/155478/fa

IEEE: کپی

سونیا موسی رمضانی، “تاثیر آموزش چندرسانه ای و سخنرانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودتنظیمی دانش آموزان از راه دور،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 1، pp. 45–57، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155478/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button