مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,145
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامه های یادگیری الکترونیکی در موسسات آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 201

چکیده

 هدف کلی این مقاله ارایه یک چارچوب مفهومی برای ارزشیابی برنامه های یادگیری الکترونیکی است که با بررسی گسترده پیشینه تحقیقات در زمینه ارزشیابی یادگیری الکترونیکی, 9 سوال اساسی مورد تاکید قرار گرفت و بر اساس آنها هفت رویکرد ارزشیابی یادگیری الکترونیکی به شرح زیر شناسایی گردید: رویکرد مورد پژوهی, رویکرد مقایسه با شیوه آموزش سنتی, رویکرد ارزیابی ابزارهای پژوهشی مورد استفاده, رویکرد ارزشیابی بازگشت سرمایه, رویکرد مدل های ترازیابی, رویکرد ارزشیابی محصول و رویکرد ارزشیابی عملکرد. در این مقاله پس از بررسی بسیاری از مدل ها و چارچوب های یادگیری الکترونیکی مطرح شده توسط محققان و یا موسسات آموزش عالی, مولفه های مشترک آنها بر اساس سه معیار الف) پشتوانه علمی, ب) تواتر و تجربه استفاده بین المللی و ج) در دسترس بودن اطلاعات آنها به عنوان عوامل اصلی مدل پیشنهادی با الهام از مدل خان (2001) برگزیده شدند که عبارتند از: سازمان, مدیریت, فناوری, جنبه های آموزشی, طراحی محیط ارایه, خدمات پشتیبانی, ارزشیابی و ملاحظات اخلاقی. آنگاه از طریق اعتبارسنجی با استفاده از نظرات 30 نفر از خبرگان و صاحب نظران حوزهIT  و به ویژه یادگیری الکترونیکی در سطح آموزش عالی کشور, چارچوب مفهومی اولیه مبتنی بر عوامل, ملاک ها و نشانگرهای مورد نظر برای ارزشیابی یادگیری الکترونیکی در موسسات آموزش عالی ایران طراحی و معرفی گردیده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اناری نژاد، عباس، ساکتی، پرویز، و صفوی، سیدعلی اکبر. (1389). طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامه های یادگیری الکترونیکی در موسسات آموزش عالی ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 4(3)، 191-201. SID. https://sid.ir/paper/155502/fa

Vancouver: کپی

اناری نژاد عباس، ساکتی پرویز، صفوی سیدعلی اکبر. طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامه های یادگیری الکترونیکی در موسسات آموزش عالی ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛4(3):191-201. Available from: https://sid.ir/paper/155502/fa

IEEE: کپی

عباس اناری نژاد، پرویز ساکتی، و سیدعلی اکبر صفوی، “طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامه های یادگیری الکترونیکی در موسسات آموزش عالی ایران،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 4، no. 3، pp. 191–201، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155502/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button