مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تمرین های ادراکی – حرکتی بر بهبود قابلیت های حرکتی دانش آموزان با اختلال هماهنگی رشدی دوره ابتدایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 63

چکیده

 هدف اصلی تحقیق حاضر, بررسی تاثیر تمرین های ادراکی _ حرکتی بر بهبود قابلیت های حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی است. روش انجام تحقیق نیمه تجربی است. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دوره ابتدایی با اختلال هماهنگی رشدی (دختر و پسر) از سه منطقه انتخابی شهر تهران هستند که در سال تحصیلی 87-86 مشغول تحصیل بودند. نمونه آماری شامل 194 کودک است که به صورت تصادفی به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند. ابتدا از کل شرکت کنندگان پیش آزمون به عمل آمد. سپس گروه تجربی به مدت 2 ماه (24 جلسه) فعالیت های ادراکی – حرکتی را انجام دادند و بعد از طی این مدت, پس آزمون برای هر دو گروه به اجرا درآمد. کودکان توسط آزمون ارزیابی حرکتی که شامل مهارت های دستی, تعادل ایستا و پویا و مهارت های توپی بود. به منظور پاسخ به این سوال که آیا تمرین های ادراکی – حرکتی انجام شده در بهبود اختلال هماهنگی رشدی کودکان موثرند یا خیر, مورد مطالعه قرار گرفتند. بعد از طی مراحل مذکور, اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار کامپیوتری SPSS:PC نسخه 13 تجزیه و تحلیل شد. نتایج بیانگر بهبود اختلال هماهنگی رشدی گروه تجربی نسبت به گروه کنترل است. از یافته های این تحقیق می توان استنباط کرد که تمرین های ادراکی – حرکتی سبب بهبود اختلال هماهنگی رشدی کودکان می شوند. بنابراین پیشنهاد می شود برای افزایش آمادگی حرکتی کودکان در مدارس و در نتیجه بهبود اختلال های رشدی, برنامه های تمرینی ادراکی – حرکتی اجرا شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سلمان، زهرا، شیخ، محمود، سیف نراقی، مریم، عرب عامری، الهه، و آقاپور، سیدمهدی. (1388). تاثیر تمرین های ادراکی – حرکتی بر بهبود قابلیت های حرکتی دانش آموزان با اختلال هماهنگی رشدی دوره ابتدایی شهر تهران. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(2)، 47-63. SID. https://sid.ir/paper/159488/fa

Vancouver: کپی

سلمان زهرا، شیخ محمود، سیف نراقی مریم، عرب عامری الهه، آقاپور سیدمهدی. تاثیر تمرین های ادراکی – حرکتی بر بهبود قابلیت های حرکتی دانش آموزان با اختلال هماهنگی رشدی دوره ابتدایی شهر تهران. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1388؛-(2):47-63. Available from: https://sid.ir/paper/159488/fa

IEEE: کپی

زهرا سلمان، محمود شیخ، مریم سیف نراقی، الهه عرب عامری، و سیدمهدی آقاپور، “تاثیر تمرین های ادراکی – حرکتی بر بهبود قابلیت های حرکتی دانش آموزان با اختلال هماهنگی رشدی دوره ابتدایی شهر تهران،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 2، pp. 47–63، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159488/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button