مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش برنامه تربیت سازنده به مادران، بر مهارت های خودکنترلی کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در دوره دبستان

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 117

چکیده

 پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش برنامه تربیت سازنده به مادران, بر مهارت های خودکنترلی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دوره دبستان اجرا شد. پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه بود. برای انجام پژوهش از بین تمامی مادران مراجعه کننده به درمانگاههای روانپزشکی شهر اصفهان در سال تحصیلی 1393-94 که حداقل یک کودک مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در سنین 6-12 سال داشتند, با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس نمونه ای به حجم 30 نفر انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) قرار گرفتند. آموزش به مدت 8 جلسه برای گروه آزمایش انجام شد و پرسشنامه خودکنترلی (کندال و ویلکاکس, 1979) در جلسات پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری, را معلمان کودکان هر دو گروه از مادران تکمیل کردند. تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون آماری تحلیل کوواریانس انجام شد. طبق نتایج پژوهش آموزش برنامه تربیت سازنده به مادران در سطح معناداری (p=0.0001) در مرحله پس آزمون موجب افزایش مهارت های خودکنترلی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شد. همچنین بین آزمودنی های گروه آزمایش و گواه از لحاظ متغیر مورد بررسی در مرحله پیگیری تفاوت معناداری وجود داشت (p=0.0001). یافته ها نشان داد که برنامه تربیت سازنده در بهبود مهارت های خودکنترلی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button