مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش گروهی شناختی- رفتاری و مصون سازی در مقابل فشار روانی بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 50

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش گروهی شناختی- رفتاری و مصون سازی در مقابل فشار روانی بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر دبیرستانی اجرا شد. پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون شامل دو گروه آزمایش و یک گواه بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر دبیرستانی در سال تحصیلی 89- 1388 بودند که از میان آنها با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای, ابتدا دو دبیرستان و سپس 45 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) قرار گرفتند. ابزارهای سنجش, شامل پرسشنامه سازگاری اجتماعی (بل, 1968) و پرسشنامه خودپنداره (راجرز, 1951) بود. داده ها از طریق تحلیل کوواریانس چندمتغیری (مانکوا) تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش گروهی شناختی- رفتاری, نسبت به آموزش مصون سازی در برابر فشار روانی و کنترل, بر افزایش سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر تاثیر معناداری دارد (P<0.01). اما نتایج پژوهش نشان داد که آموزش گروهی شناختی- رفتاری و آموزش مصون سازی در برابر فشار روانی بر خودپنداره دانش آموزان دختر دبیرستانی تاثیر معناداری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بیک محمدی، محبوبه، ترخان، مرتضی، و اکبری، بهمن. (1391). تاثیر آموزش گروهی شناختی- رفتاری و مصون سازی در مقابل فشار روانی بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 13(4 (پیاپی 50))، 41-50. SID. https://sid.ir/paper/164005/fa

    Vancouver: کپی

    بیک محمدی محبوبه، ترخان مرتضی، اکبری بهمن. تاثیر آموزش گروهی شناختی- رفتاری و مصون سازی در مقابل فشار روانی بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1391؛13(4 (پیاپی 50)):41-50. Available from: https://sid.ir/paper/164005/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه بیک محمدی، مرتضی ترخان، و بهمن اکبری، “تاثیر آموزش گروهی شناختی- رفتاری و مصون سازی در مقابل فشار روانی بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر دبیرستانی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 13، no. 4 (پیاپی 50)، pp. 41–50، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164005/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button