مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش گروهی عزت نفس بر میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر آموزش گروهی عزت نفس با شیوه های رفتاری و رفتاری شناختی بر سازگاری اجتماعی دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه اصفهان بود. به منظور دستیابی به هدف فوق 30 نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه از طریق نمونه گیری داوطلبانه انتخاب و به صورت تصادفی به سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل) تقسیم شدند. گروه های آزمایشی هر یک به طور جداگانه به مدت 8 جلسه تحت آموزش شناختی- رفتاری و رفتاری عزت نفس قرار گرفتند. ابزار این تحقیق, آزمون عزت نفس الیس پوپ و آزمون محقق ساخته سازگاری اجتماعی بود که پایایی و روایی آن ها مورد تایید است.نتایج تحلیل واریانس, حاکی از اثربخشی شیوه های مختلف آموزشی و افزایش معنادار سازگاری اجتماعی و همچنین عزت نفس بود. به عبارت دیگر, شیوه های رفتاری و رفتاری- شناختی عزت نفس با رویکرد گروهی, باعث افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان ساکن خوابگاه گردید, اگرچه نتایج نشان داد که آموزش شناختی- رفتاری موثرتر از آموزش رفتاری بوده, لکن این تاثیر از نظر آماری معنادار نبوده است. همچنین تفاوت میانگین های نمرات عزت نفس و سازگاری اجتماعی در سه گروه رفتاری- شناختی و رفتاری, و گروه کنترل در پیگیری پایدار بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظاهری، اکرم، باغبان، ایران، و فاتحی زاده، مریم السادات. (1385). تاثیر آموزش گروهی عزت نفس بر میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان. دانشور رفتار، 13(16 (ویژه مقالات روان شناسی 6))، 49-56. SID. https://sid.ir/paper/46230/fa

    Vancouver: کپی

    مظاهری اکرم، باغبان ایران، فاتحی زاده مریم السادات. تاثیر آموزش گروهی عزت نفس بر میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان. دانشور رفتار[Internet]. 1385؛13(16 (ویژه مقالات روان شناسی 6)):49-56. Available from: https://sid.ir/paper/46230/fa

    IEEE: کپی

    اکرم مظاهری، ایران باغبان، و مریم السادات فاتحی زاده، “تاثیر آموزش گروهی عزت نفس بر میزان سازگاری اجتماعی دانشجویان،” دانشور رفتار، vol. 13، no. 16 (ویژه مقالات روان شناسی 6)، pp. 49–56، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button