مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

821
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی با خود- کارآمدی دانش آموزان در تعامل اجتماعی با هم سالان

صفحات

 صفحه شروع 184 | صفحه پایان 191

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه تحصیلات پدر و مادر, شغل پدر و شمار خواهران/ برادران با خود- کارآمدی ادراک شده در تعاملات اجتماعی دانش آموزان دوره راهنمایی بود. رابطه بین پیشرفت تحصیلی و خود- کارآمدی اجتماعی نیز بررسی شده است.روش: در یک بررسی توصیفی- مقطعی 398 دانش آموز (204 دختر و 194 پسر) دوره راهنمایی که به روش نمونه گیری خوشه ای- تصادفی انتخاب شده بودند, مقیاس خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل های اجتماعی با هم سالان را تکمیل کردند. داده ها به کمک آزمون های آماری t, تحلیل واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان دادند که ویژگی های روان سنجی مقیاس یادشده برای کار در جامعه ایرانی مناسب است. هم چنین این بررسی بین پیشرفت تحصیلی و خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل با هم سالان ارتباط معنی داری نشان نداد. دختران از نظر خود- کارآمدی ادراک شده تفاوت معنی داری با پسران نداشتند. شغل پدر با خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با هم سالان رابطه معنی داری داشت (p<0.01). تحصیلات پدر و مادر رابطه معنی داری با خود- کارآمدی نداشت. بین تعداد خواهران و برادران و خود- کارآمدی رابطه مستقیم و معنی داری (p<0.05) دیده شد.نتیجه گیری: شغل پدر و شمار برادران و خواهران با خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با هم سالان رابطه مستقیم دارند؛ اما پیشرفت تحصیلی دانش آموز, میزان تحصیلات پدر و مادر و متغیر جنسیت با خود- کارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با هم سالان در ارتباط نیست.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسین چاری، مسعود، و کیانی، رسول. (1387). رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی با خود- کارآمدی دانش آموزان در تعامل اجتماعی با هم سالان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 14(2 (پیاپی 53))، 184-191. SID. https://sid.ir/paper/16643/fa

Vancouver: کپی

حسین چاری مسعود، کیانی رسول. رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی با خود- کارآمدی دانش آموزان در تعامل اجتماعی با هم سالان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1387؛14(2 (پیاپی 53)):184-191. Available from: https://sid.ir/paper/16643/fa

IEEE: کپی

مسعود حسین چاری، و رسول کیانی، “رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی با خود- کارآمدی دانش آموزان در تعامل اجتماعی با هم سالان،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 14، no. 2 (پیاپی 53)، pp. 184–191، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16643/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button