مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت های ارتباطی کارکنان و شاغلان بهداشتی درمانی

صفحات

 صفحه شروع 208 | صفحه پایان 217

چکیده

 اهداف: مهارت های ارتباطی یکی از مهارت های اساسی زندگی اجتماعی انسان ها و یکی از دغدغه های اصلی و چالش برانگیز در زندگی است که تاثیر عمیقی بر موفقیت افراد و سازمان ها دارد. این مطالعه با هدف تعیین وضعیت مهارت های ارتباطی و عوامل مرتبط با آن در کارکنان و شاغلان بهداشتی درمانی انجام شده است.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی تحلیلی با حجم نمونه 409 نفر در بیمارستان روان پزشکی و سوختگی زارع در سال 1394 انجام شده است. نمونه ها به روش سرشماری به مطالعه ورود پیدا کرده اند. ابزار اندازه گیری پرسش نامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسش نامه مهارت های ارتباطی شامل مهارت درک پیام, مهارت گوش دادن, بینش به فرایند ارتباط و قاطعیت در ارتباط بوده است.داده ها با نرم افزار SPSS 18 و با استفاده از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون, آنوا و تی تست تجزیه وتحلیل شده است.یافته ها: میانگین مهارت های ارتباطی کارکنان 154 و در سطح مطلوب است. اختلاف معنی داری بین مهارت های ارتباطی با متغیرهای سابقه کار, تحصیلات, محل خدمت, وضعیت استخدامی و سمت نشان داده شده است (p<0.05). بین قاطعیت و مدرک تحصیلی ارتباط معنی داری نشان داده شده است.نتیجه گیری: با توجه به یافته های مطالعه حاضر توصیه می شود با ایجاد تمهیدات لازم برای افزایش آموزش های ضمن خدمت کارکنان و شاغلان بهداشتی درمانی به افزایش مهارت های ارتباطی آنان کمک شود و در نتیجه رضایتمندی مراجعان و کارکنان افزایش یابد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پوراصغر، مهدی، نجفی، کیومرث، تیرگری، عبدالحکیم، یزدانی، جمشید، فلکی، مژگان، و صالحی، فریبا. (1396). بررسی مهارت های ارتباطی کارکنان و شاغلان بهداشتی درمانی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 23(2)، 208-217. SID. https://sid.ir/paper/17134/fa

Vancouver: کپی

پوراصغر مهدی، نجفی کیومرث، تیرگری عبدالحکیم، یزدانی جمشید، فلکی مژگان، صالحی فریبا. بررسی مهارت های ارتباطی کارکنان و شاغلان بهداشتی درمانی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1396؛23(2):208-217. Available from: https://sid.ir/paper/17134/fa

IEEE: کپی

مهدی پوراصغر، کیومرث نجفی، عبدالحکیم تیرگری، جمشید یزدانی، مژگان فلکی، و فریبا صالحی، “بررسی مهارت های ارتباطی کارکنان و شاغلان بهداشتی درمانی،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 23، no. 2، pp. 208–217، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/17134/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button