مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

318
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش حرکات ظریف دست بر یادگیری مهارت های ترسیمی و نوشتاری دانش آموزان کندآموز

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف: در این پژوهش سلامت روانی مادران دارای کودکان دچار اختلال روانپزشکی با سلامت روانی مادران کودکان بدون شکایت روان شناختی مقایسه شده است.روش: با بهره گیری از روش نمونه گیری در دسترس 57 نفر از مادران کودکان دچار اختلال روانپزشکی و 56 نفر از مادران کودکان بدون شکایت روان شناختی انتخاب و از نظر برخی متغیرهای جمعیت شناختی با یکدیگر همتاسازی شدند. برای گردآوری داده ها پرسش نامه 28 سوالی سلامت عمومی به کار برده شد و تحلیل داده ها به کمک تحلیل واریانس چند متغیره انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نمرات مادران کودکان دچار اختلال روانپزشکی در خرده آزمون های نشانگان جسمانی, نشانگان اضطرابی, کارکرد اجتماعی و نشانگان افسردگی بیشتر از میانگین نمرات مادران کودکان بدون شکایت روان شناختی است و این تفاوت در نشانگان اضطرابی بیشتر می باشد. نتیجه: مادران کودکان دچار اختلال روانپزشکی در مقایسه با مادران کودکان بدون شکایت روان شناختی از افسردگی و اضطراب بیشتر و کارکرد اجتماعی و سلامت جسمانی پایین تری برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزاخانی، نوید، عشایری، حسن، زراعتی، حجت، و بهنیا، فاطمه. (1383). تاثیر آموزش حرکات ظریف دست بر یادگیری مهارت های ترسیمی و نوشتاری دانش آموزان کندآموز. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 10(2-1 (پیاپی 38-37))، 85-92. SID. https://sid.ir/paper/17161/fa

    Vancouver: کپی

    میرزاخانی نوید، عشایری حسن، زراعتی حجت، بهنیا فاطمه. تاثیر آموزش حرکات ظریف دست بر یادگیری مهارت های ترسیمی و نوشتاری دانش آموزان کندآموز. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1383؛10(2-1 (پیاپی 38-37)):85-92. Available from: https://sid.ir/paper/17161/fa

    IEEE: کپی

    نوید میرزاخانی، حسن عشایری، حجت زراعتی، و فاطمه بهنیا، “تاثیر آموزش حرکات ظریف دست بر یادگیری مهارت های ترسیمی و نوشتاری دانش آموزان کندآموز،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 10، no. 2-1 (پیاپی 38-37)، pp. 85–92، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/17161/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button