مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه مربیان آموزشی و دانشجویان پرستاری درباره آموزش های بالینی در عرصه

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 12

چکیده

 اهداف: کارآموزی پرستاری در عرصه , قلب آموزش حرفه ای پرستاری است. به منظور بهبود کیفیت آموزش بالینی, ارزیابی وضعیت این نوع کارآموزی ها ضروری به نظر می رسد؛ لذا این مطالعه با هدف تعیین مشکلات ک ارآموزی در عرصه, از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در سال 1387 صورت گرفت.روش ها: در مطالعه ای توصیفی, مقطعی, نمونه مورد نظر شامل 6 نفر مربی آموزشی و 30 دانشجوی پرستاری سال آخر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد به روش سرشماری انتخاب شدند. اطلاعات مربوطه به وسیله پرسش نامه پژوهشگرساخته گردآوری شد و از طریق آمار توصیفی شامل توزیع فراوانی, میانگین و انحراف معیار و آمار استنباطی شامل آزمون t بررسی گردید و با نرم فزار SPSS 11 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: اکثریت مربیان و دانشجویان بیان کردند که نیازی به مربی بالینی نیست و وجود مربی مشاور کافی است و نحوه نظارت مربی مشاور و کسب مهارت در اجرای فرآیند پرستاری, مشخص بودن وظایف دانشجو و مربی و اهداف کارآموزی را خوب تا عالی ارزیابی نمودند. گروه نمونه دسترسی به امکانات رفاهی, هماهنگی بین گروه پرستاری و واحدهای بهداشتی, درمانی, نداشتن زمینه علمی مناسب در بخش و پیروی از عادات نادرست حاکم بر محیط را نسبتا ضعیف تا ضعیف ارزیابی کردند.نتیجه گیری: پیاده کردن اصول عملی صحیح در کارآموزی های بالینی برای غلبه بر پیروی از عادات نادرست حاکم بر محیط, ارایه آموزش های علمی و صحیح در زمینه مراقبت از بیمار و اصلاح معیار ارزشیابی دانشجویان پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی فر، یوسف. (1388). دیدگاه مربیان آموزشی و دانشجویان پرستاری درباره آموزش های بالینی در عرصه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(1)، 7-12. SID. https://sid.ir/paper/174296/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی فر یوسف. دیدگاه مربیان آموزشی و دانشجویان پرستاری درباره آموزش های بالینی در عرصه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(1):7-12. Available from: https://sid.ir/paper/174296/fa

    IEEE: کپی

    یوسف محمودی فر، “دیدگاه مربیان آموزشی و دانشجویان پرستاری درباره آموزش های بالینی در عرصه،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 1، pp. 7–12، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button