مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,005
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر و مقایسه دو روش درمانی چند حسی فرنالد و ادراکی- حر کتی کپارت در کاهش اختلال دیکته نویسی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی تاثیر دو روش درمانی چند حسی و ادراکی – حرکتی در کاهش اختلال دیکته نویسی دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم و سوم ابتدایی شهرستان دزفول بود . آزمودنی های این تحقیق شامل 84 نفر (28 نفر برای روش چند حسی, 28 نفر برای روش ادراکی – حرکتی و 28 نفر برای گروه کنترل) بود. که به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و هریک از گروه های آزمایشی 8 جلسه بصورت انفرادی آموزش دیدند. طرح پژوهشی از نوع تجربی (پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل) بود. ابزار تحقیق شامل آزمون ماتریس های پیشرونده ریون و آزمون املا و عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود. روند پژوهش بر مبنای شناسایی دانش آموزان بود که بیش از 25 درصد لغات را غلط نوشته بودند. نتایج حاصله از تحلیل واریانس نشان داد که مداخله آزمایشی چند حسی و ادراکی – حرکتی برای هر دو گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه در کاهش اختلال دیکته تاثیر داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، علیرضا، حافظی، فریبا، و طحان کاردزفولی، مریم. (1388). بررسی تاثیر و مقایسه دو روش درمانی چند حسی فرنالد و ادراکی- حر کتی کپارت در کاهش اختلال دیکته نویسی دانش آموزان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 4(12)، 65-78. SID. https://sid.ir/paper/175109/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری علیرضا، حافظی فریبا، طحان کاردزفولی مریم. بررسی تاثیر و مقایسه دو روش درمانی چند حسی فرنالد و ادراکی- حر کتی کپارت در کاهش اختلال دیکته نویسی دانش آموزان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1388؛4(12):65-78. Available from: https://sid.ir/paper/175109/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حیدری، فریبا حافظی، و مریم طحان کاردزفولی، “بررسی تاثیر و مقایسه دو روش درمانی چند حسی فرنالد و ادراکی- حر کتی کپارت در کاهش اختلال دیکته نویسی دانش آموزان،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 4، no. 12، pp. 65–78، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175109/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button