مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

979
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

675
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دبیرستان شهر رشت

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 46

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر رشت بود. این پژوهش بر روی 40 نفر از دانش آموزانی که در آزمون پرخاشگری (AGQ) نمره بالایی بدست آورده بودند, اجرا شد. این نمونه از طریق گزینش تصادفی مرحله ای انتخاب و بصورت تصادفی به دو گروه همتا (گروه آزمایش و گروه گواه) تقسیم شدند, پس از آن برنامه آموزش گروهی به شیوه تحلیل ارتباط محاوره ای, طی 8 جلسه 90 دقیقه ای, هفته ای دو بار به گروه آزمایش ارایه گردید. بعد از اتمام آموزش و به صورت همزمان و در شرایط یکسان آزمون AGQ (پس آزمون) بر روی دو گروه آزمایش و کنترل اجرا گردید. اطلاعات حاصل از پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون آماری T تحلیل واریانس چند متغیری مانوا (MANOVA) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله نشان داد که اختلاف معنی داری بین گروه آزمایش و کنترل وجود دارد. (P<0.0001) به عبارت دیگر مداخله آزمایشی (آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای) موجب کاهش پرخاشگری و مولفه های آن در گروه آزمایش شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ثقتی، طوبی، شفیع آبادی، عبداله، و سودانی، منصور. (1387). اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دبیرستان شهر رشت. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 2(7)، 36-46. SID. https://sid.ir/paper/175149/fa

Vancouver: کپی

ثقتی طوبی، شفیع آبادی عبداله، سودانی منصور. اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دبیرستان شهر رشت. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1387؛2(7):36-46. Available from: https://sid.ir/paper/175149/fa

IEEE: کپی

طوبی ثقتی، عبداله شفیع آبادی، و منصور سودانی، “اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دبیرستان شهر رشت،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 2، no. 7، pp. 36–46، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175149/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا