مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه کیفیت خدمات الکترونیکی با رضایت الکترونیکی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه کیفیت خدمات الکترونیکی با رضایت الکترونیکی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب می باشد. برای این منظور, کیفیت خدمات الکترونیکی بر اساس نظریه زتهامل, پاراسورامان و مالهوترا و رضایت الکترونیکی دانشجویان بر اساس نظریه هوانگ و ونگ بررسی گردیده است. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب به تعداد 9463 نفر می باشد. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران, 370 نفر برآورد شده است. روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای بر حسب رشته تحصیلی دانشجویان بود. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته می باشد که روایی صوری آن تایید و پایایی آن نیز به وسیله آلفای کرونباخ برای پرسشنامه های کیفیت خدمات الکترونیکی و رضایت الکترونیکی به ترتیب 0.736 و 0.813 مورد تایید قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون پیرسون, فریدمن و t تک نمونه استفاده شد. نتایج حاصل بیانگر آن بود که بین کیفیت خدمات الکترونیکی و ابعاد آن, با رضایت الکترونیکی دانشجویان دانشگاه مورد مطالعه رابطه معنی داری وجود دارد. در بررسی اولویت ابعاد کیفیت خدمات از دیدگاه دانشجویان, بعد قابلیت اتکا دارای بیشترین اولویت و ابعاد کارآیی, حفظ اسرار شخصی, پاسخگویی, تامین سفارش, جبران و تماس در ترتیب بعدی قرار گرفتند. همچنین یافته ها نشان داد که میانگین کیفیت خدمات الکترونیکی و رضایت الکترونیکی دانشجویان پایین تر از میانگین متوسط می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیک زاد، جعفر، مولوی، زهرا، و اسگندری، کریم. (1390). رابطه کیفیت خدمات الکترونیکی با رضایت الکترونیکی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(3)، 67-92. SID. https://sid.ir/paper/175317/fa

    Vancouver: کپی

    بیک زاد جعفر، مولوی زهرا، اسگندری کریم. رابطه کیفیت خدمات الکترونیکی با رضایت الکترونیکی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1390؛1(3):67-92. Available from: https://sid.ir/paper/175317/fa

    IEEE: کپی

    جعفر بیک زاد، زهرا مولوی، و کریم اسگندری، “رابطه کیفیت خدمات الکترونیکی با رضایت الکترونیکی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 1، no. 3، pp. 67–92، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button