مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کیفیت خدمات اتوماتیک بر تعهد مشتریان در صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 84

چکیده

 امروزه رقابت برای بهبود کیفیت خدمات به عنوان یک مساله راهبردی کلیدی برای سازمان هایی که در بخش خدمات فعالیت می کنند, شناخته شده است. در این راستا بانک ها سعی کرده اند از طریق بسترهایی که فناوری اطلاعات برای آن ها فراهم می کند, شیوه های نوینی را پیش گیرند تا کیفیت خدمات خود را بهبود بخشند. هدف اصلی این پژوهش, بررسی پیامدهای کیفیت خدمات اتوماتیک در بانکداری الکترونیکی می باشد.پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت, از جمله تحقیقات توصیفی است؛ و به لحاظ اجرا, پیمایشی و از نظر هدف, کاربردی بوده و از مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل برای بررسی روابط بین اجزای مدل بهره برده است؛ جامعه آماری در این تحقیق, مشتریان بانک های شهر ازنا در سال 1391 می باشند. برای رسیدن به اهداف تحقیق, تعداد 450 پرسشنامه بین مشتریان بانک های شهر ازنا توزیع گردید که از این مقدار, تعداد 384 پرسشنامه آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که ابعاد کیفیت خدمات اتوماتیک بر اعتماد, لذت مشتری و تعهد تاثیر دارد. همچنین وجود تاثیر لذت مشتری بر اعتماد مورد تایید قرار گرفت, اما وجود تاثیر لذت مشتری بر تعهد مورد پذیرش قرار نگرفت.در دسترس نبودن اطلاعات دقیق از مشتریانی که از خدمات اتوماتیک استفاده می کنند از عوامل محدودیت زا در انجام اینتحقیق بوده است.در نهایت پیشنهاد می شود مدیران بانک ها با اتخاذ برنامه هایی به شناسایی نقاط قوت دیگر بانک ها, به عنوان رقبای خود, در تهییج و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات اتوماتیکشان پرداخته, و نیز با شناسایی نقاط ضعف خود در این زمینه اقدام به ارائه ی خدمات خود به بهترین شکل ممکن نمایند تا مشتریان کیفیت در نحوه ارائه خدمات را درک کرده و حس لذت در آنان تقویت شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    وظیفه دوست، حسین، و امیدزاده، رضوان. (1392). بررسی تاثیر کیفیت خدمات اتوماتیک بر تعهد مشتریان در صنعت بانکداری. مدیریت بازاریابی، 8(20)، 67-84. SID. https://sid.ir/paper/218901/fa

    Vancouver: کپی

    وظیفه دوست حسین، امیدزاده رضوان. بررسی تاثیر کیفیت خدمات اتوماتیک بر تعهد مشتریان در صنعت بانکداری. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1392؛8(20):67-84. Available from: https://sid.ir/paper/218901/fa

    IEEE: کپی

    حسین وظیفه دوست، و رضوان امیدزاده، “بررسی تاثیر کیفیت خدمات اتوماتیک بر تعهد مشتریان در صنعت بانکداری،” مدیریت بازاریابی، vol. 8، no. 20، pp. 67–84، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218901/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button