مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه هوش فرهنگی و سواد کامپیوتری معلمان با سبک مدیریت کلاسی آنان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 26

کلیدواژه

سبک مدیریت کلاسی مداخله ای (معلم محوری)Q2
مدیریت کلاسی غیرمداخله ای (دانش آموز محوری)Q2

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی ارتباط هوش فرهنگی و سواد کامپیوتری دانشجو معلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با سبک مدیریت کلاسی آنان انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجو معلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بوده که در زمان اجرای پژوهش تعداد آنها حدود 800 نفر بوده و از این میان به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از قاعده حجم نمونه کلاین (2005), تعداد 330 نفر (153 مرد و 177 زن) به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گرد آوری داده ها از سه پرسش نامه هوش فرهنگی, سبک های مدیریت کلاسی و سنجش سواد کامپیوتری استفاده شده است. پایایی پرسش نامه ها به ترتیب 0.97, 0.85 و 0.98 به دست آمده است. روش های آماری مورد استفاده, شامل آمار توصیفی (میانگین, درصد, فراوانی) و آمار استنباطی (رگرسیون لوجستیک) بوده است. یافته ها نشان داد که: بین فراشناخت و رفتار فرهنگی معلمان با سبک مدیریت کلاسی معلم محوری آنها ارتباط معکوس و معنادار وجود دارد. بین سواد کامپیوتری و سبک مدیریت کلاسی دانش آموز محوری معلمان ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. فراشناخت فرهنگی, رفتار فرهنگی و سواد کامپیوتری پیش بینی کننده سبک مدیریت کلاسی تعاملی معلمان می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حمیدی، فریده، دماوندی، مجیدابراهیم، و دهنوی، الهام. (1391). رابطه هوش فرهنگی و سواد کامپیوتری معلمان با سبک مدیریت کلاسی آنان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 3(1 (پیاپی 9))، 5-26. SID. https://sid.ir/paper/175359/fa

Vancouver: کپی

حمیدی فریده، دماوندی مجیدابراهیم، دهنوی الهام. رابطه هوش فرهنگی و سواد کامپیوتری معلمان با سبک مدیریت کلاسی آنان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1391؛3(1 (پیاپی 9)):5-26. Available from: https://sid.ir/paper/175359/fa

IEEE: کپی

فریده حمیدی، مجیدابراهیم دماوندی، و الهام دهنوی، “رابطه هوش فرهنگی و سواد کامپیوتری معلمان با سبک مدیریت کلاسی آنان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 3، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 5–26، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175359/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button