مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,049
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استفاده از داستان های دیجیتالی در ارتقاء قدرت درک مطلب شنیداری زبان آموزان ایرانی در سطح پیش متوسط

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 مطالعات فراوانی در مورد نقش داستان ها در آموزش و هم چنین نحوه ارائه آن ها به زبان آموزان انجام گرفته است که حاکی از تاثیر مثبت داستان ها روی یادگیری کلی زبان خارجی هستند. داستان های دیجیتالی با به وجود آوردن فضایی شاد و دل انگیز باعث افزایش قدرت درک مطلب زبان آموزان, یادگیری لغات جدید, حروف اضافه و ... می شوند. در تحقیق حاضر 40 ﺯبان ﺁموز دختر یک ﺁموزشگاه زبان در تبریز شرکت کردند. 20 زبان ﺁموز در ﮔروه ﺁزمایش و 20 زبان ﺁموز درﮔروه کنترل قرار ﮔرفتند. زبان ﺁموزان هر دو ﮔروه در سطح پیش متوسط و 11 تا 14 ساله بودند. در شروع دوره, از طریق امتحانPET  سطح مهارت زبانی شرکت کنندﮔان بررسی شد. ازﺁن جایی که تحقیق حاضر در خصوص درک مطلب شنیداری زبان ﺁموزان بود, تنها بخش های مربوط به دو مهارت شنیداری و خواندنی مدنظر قرار ﮔرفت و به دنبال ﺁن یک امتحان درک مطلب شنیداری به عنوان پیش ﺁزمون به شرکت کنندﮔان داده شد تا مطمئن شویم اختلاف معناداری از نظر درک مطلب شنیداری در میان شرکت کنندﮔان در این تحقیق وجود ندارد. به هر دو ﮔروه کتاب درسی مشابهی (Interchange 1) تدریس شد. درﮔروه کنترل فقط کتاب درسی طی دو جلسه هفتگی در طول ترم تدریس شد. در گروه آزمایش نیز تدریس هفتگی به همین منوال بود, ولی هر هفته جلسه سومی جهت استفاده از داستان های دیجیتالی مختص سطح پیش متوسط برای گروه آزمایش برگزار می شد. زبان آموزان در این جلسات به داستان های دیجیتالی گوش داده و آن ها را تماشا کردند, ضمن این که تکالیفی مرتبط با هر داستان را انجام می دادند. جهت بررسی و ارزیابی فرضیه این تحقیق یک امتحان شنیداری به عنوان پس آزمون از زبان آموزان گرفته شد تا سطح توان شنیداری هر دو گروه مقایسه گردد. نتایج حاصل از عملکرد زبان داستان های دیجیتالی زبان آموزان هر دو گروه در پس آزمون بیانگر افزایش قدرت درک مطلب شنیداری گروه آزمایش بود که به نظر می رسد تاثیر مثبت داستان های دیجیتالی در این زمینه باشد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حدیدی تمجید، نسرین، و حسن زاده، لیلا. (1391). تاثیر استفاده از داستان های دیجیتالی در ارتقاء قدرت درک مطلب شنیداری زبان آموزان ایرانی در سطح پیش متوسط. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 5(11)، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/181265/fa

    Vancouver: کپی

    حدیدی تمجید نسرین، حسن زاده لیلا. تاثیر استفاده از داستان های دیجیتالی در ارتقاء قدرت درک مطلب شنیداری زبان آموزان ایرانی در سطح پیش متوسط. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1391؛5(11):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/181265/fa

    IEEE: کپی

    نسرین حدیدی تمجید، و لیلا حسن زاده، “تاثیر استفاده از داستان های دیجیتالی در ارتقاء قدرت درک مطلب شنیداری زبان آموزان ایرانی در سطح پیش متوسط،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 5، no. 11، pp. 29–44، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button