روش های مختلف آموزشی همواره سعی در کمک به زبان آموزان در آموزش زبان داشته اند. نتایج تحقیق ارزش و تاثیر به کارکیری انواع فعالیت های کلاسی را در پیش برد صحت نوشتاری زبان آموزان کم تاثیر و بی اهمیت جلوه داده اند. بنابراین، این تحقیق سعی بر آن دارد تا این که شرایط استفاده درست از زمان گذشته ساده (صحت نوشتاری) را بر اساس پیچیدگی فعالیت ها (نوع فعالیت: HERE&-NOW;THERE-&-THEN) شرایط فعالیت (جنسیت: مونث و مذکر) و دشواری فعالیت (سطح آموزشی: مبتدی و متوسط) بسنجد. ازاین رو 60 زبان آموز از آموزشگاه گلدیس برای شرکت در این تحقیق به طور اتفاقی برگزیده شده اند. افراد تحقیق به چهار گروه مبتدی مونث - مبتدی مذکر - متوسط مونث - متوسط مذکر طبقه بندی شده اند. برای سنجش همگنی اولیه هر دو گروه در سطوح مختلف آموزشی دو نوع آزمون استاندارد به کار گرفته شده است: برای گروه مبتدیKET و برای گروه متوسط .PET در گروه HERE-&-NOW زبان آموزان در رابطه با یک تصویر ارایه شده داستانی نوشتند و در گروه THERE-&-THEN در رابطه با جشن تولد خود مطلبی نوشنتند. سپس نوشتار دو گروه از نظر استفاده صحیح زمان گذشته با هم مقایسه گردید. نتایج تحقیق به دست آمده تفاوت معنی داری در هر دو گروه مونث و مذکر با توجه به سطح و نوع فعالیت آموزشی نشان داده اند. این تحقیق دارای یافته های آموزشی مفیدی در رابطه با ارتباط بین پیچیدگی فعالیت ها، شرایط فعالیت و دشواری فعالیت و یاد گیری مهارت های مختلف زبان دارد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.