Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    678
  • دانلود: 

    321
چکیده: 

روش های مختلف آموزشی همواره سعی در کمک به زبان آموزان در آموزش زبان داشته اند. نتایج تحقیق ارزش و تاثیر به کارکیری انواع فعالیت های کلاسی را در پیش برد صحت نوشتاری زبان آموزان کم تاثیر و بی اهمیت جلوه داده اند. بنابراین، این تحقیق سعی بر آن دارد تا این که شرایط استفاده درست از زمان گذشته ساده (صحت نوشتاری) را بر اساس پیچیدگی فعالیت ها (نوع فعالیت: HERE&-NOW;THERE-&-THEN) شرایط فعالیت (جنسیت: مونث و مذکر) و دشواری فعالیت (سطح آموزشی: مبتدی و متوسط) بسنجد. ازاین رو 60 زبان آموز از آموزشگاه گلدیس برای شرکت در این تحقیق به طور اتفاقی برگزیده شده اند. افراد تحقیق به چهار گروه مبتدی مونث - مبتدی مذکر - متوسط مونث - متوسط مذکر طبقه بندی شده اند. برای سنجش همگنی اولیه هر دو گروه در سطوح مختلف آموزشی دو نوع آزمون استاندارد به کار گرفته شده است: برای گروه مبتدیKET  و برای گروه متوسط .PET در گروه HERE-&-NOW زبان آموزان در رابطه با یک تصویر ارایه شده داستانی نوشتند و در گروه THERE-&-THEN در رابطه با جشن تولد خود مطلبی نوشنتند. سپس نوشتار دو گروه از نظر استفاده صحیح زمان گذشته با هم مقایسه گردید. نتایج تحقیق به دست آمده تفاوت معنی داری در هر دو گروه مونث و مذکر با توجه به سطح و نوع فعالیت آموزشی نشان داده اند. این تحقیق دارای یافته های آموزشی مفیدی در رابطه با ارتباط بین پیچیدگی فعالیت ها، شرایط فعالیت و دشواری فعالیت و یاد گیری مهارت های مختلف زبان دارد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 678

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 321 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عزبدفتری بهروز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    16-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5827
  • دانلود: 

    303
چکیده: 

قرن ها بود که دانشمندان علوم گوناگون مانند فلسفه، روان شناسی، مطالعات جامعه – فرهنگ شناختی، تعلیم و تربیت، زبان شناسی قوم شناختی، تحلیل گفتمان و نقد ادبی با چالش بزرگی در رابطه با کارکردهای مغز انسان درگیر بوده اند. پژوهشگران درباره پرسشی دشوار تامل می کردند: آیا ذهن است که جامعه انسانی را می سازد، یا جامعه است که ذهن انسان را می سازد؟ آن عده از پژوهشگران که با مشرب فکری ویگوتسکی آشنا نیستند هنوز هم پاسخی به این پرسش نیافته اند. اما امروزه به مدد نظریه جامعه – فرهنگ شناختی ویگوتسکی، افق به نظر روشن می رسد و همگان با قبول صحت نظریه ویگوتسکی بر این باورند که کارکردهای ذهن انسان با واسطه دستاوردهای فیزیکی و نمادین (روان شناختی) تحقق می یابد و همین ابزار انسان را قادر می سازد که محیط طبیعی و شرایط زیستی را تغییر داده و از این گذار می تواند کارکردهای اولیه زیست شناختی ذهن خود را نظم بخشیده، آن ها را تحت کنترل خود قرار دهند. مفهوم بنیادین در این مفکره این است که انسان رهاشده از قیود زیست شناختی، صاحب اختیار سرنوشت خود می شود. بدیهی است، چنین اندیشه ای مسوولیت های خطیری را بر عهده سیاست مداران در جهت فراهم ساختن بستر مساعد برای رشد قوای دفاعی، اخلاقی و رشد اجتماعی خود قرار می دهد. درواقع، موضع فکری ویگوتسکی در رابطه با ایجاد کارکردهای عالی ذهن انسان که قائم بر متغیرات، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی می باشد، یافتن راه حل مناسبی برای معمای مثنویت جسم و روان به شمار می رود. در این مقاله کوشش شده است در حمایت از دعوی ویگوتسکی مربوط به تشکیل کارکردهای عالی ذهن انسان با واسطه ابزار روان شناختی و فیزیکی شواهدی چند از روش شناسی- قوم شناختی ارائه دهیم.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5827

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 303 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    29-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1047
  • دانلود: 

    367
چکیده: 

مطالعات فراوانی در مورد نقش داستان ها در آموزش و هم چنین نحوه ارائه آن ها به زبان آموزان انجام گرفته است که حاکی از تاثیر مثبت داستان ها روی یادگیری کلی زبان خارجی هستند. داستان های دیجیتالی با به وجود آوردن فضایی شاد و دل انگیز باعث افزایش قدرت درک مطلب زبان آموزان، یادگیری لغات جدید، حروف اضافه و ... می شوند. در تحقیق حاضر 40 ﺯبان ﺁموز دختر یک ﺁموزشگاه زبان در تبریز شرکت کردند. 20 زبان ﺁموز در ﮔروه ﺁزمایش و 20 زبان ﺁموز درﮔروه کنترل قرار ﮔرفتند. زبان ﺁموزان هر دو ﮔروه در سطح پیش متوسط و 11 تا 14 ساله بودند. در شروع دوره، از طریق امتحانPET  سطح مهارت زبانی شرکت کنندﮔان بررسی شد. ازﺁن جایی که تحقیق حاضر در خصوص درک مطلب شنیداری زبان ﺁموزان بود، تنها بخش های مربوط به دو مهارت شنیداری و خواندنی مدنظر قرار ﮔرفت و به دنبال ﺁن یک امتحان درک مطلب شنیداری به عنوان پیش ﺁزمون به شرکت کنندﮔان داده شد تا مطمئن شویم اختلاف معناداری از نظر درک مطلب شنیداری در میان شرکت کنندﮔان در این تحقیق وجود ندارد. به هر دو ﮔروه کتاب درسی مشابهی (Interchange 1) تدریس شد. درﮔروه کنترل فقط کتاب درسی طی دو جلسه هفتگی در طول ترم تدریس شد. در گروه آزمایش نیز تدریس هفتگی به همین منوال بود، ولی هر هفته جلسه سومی جهت استفاده از داستان های دیجیتالی مختص سطح پیش متوسط برای گروه آزمایش برگزار می شد. زبان آموزان در این جلسات به داستان های دیجیتالی گوش داده و آن ها را تماشا کردند، ضمن این که تکالیفی مرتبط با هر داستان را انجام می دادند. جهت بررسی و ارزیابی فرضیه این تحقیق یک امتحان شنیداری به عنوان پس آزمون از زبان آموزان گرفته شد تا سطح توان شنیداری هر دو گروه مقایسه گردد. نتایج حاصل از عملکرد زبان داستان های دیجیتالی زبان آموزان هر دو گروه در پس آزمون بیانگر افزایش قدرت درک مطلب شنیداری گروه آزمایش بود که به نظر می رسد تاثیر مثبت داستان های دیجیتالی در این زمینه باشد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1047

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 367 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    45-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    572
  • دانلود: 

    142
چکیده: 

سیستم ارزیابی معنایی که در حوزه زبان شناسی استدلالی نحوی شکل گرفته است، چارچوبی در جهت تحلیل زبان ارزیابی می باشد که اصول و شیوه هایی را برای تحلیل نظام مند ارزیابی ها و دیدگاه های موجود در کل متن و گروه بندی متون فراهم می آورد. سیستم ارزیابی معنایی دارای سه زیرمجموعه است: نگرش، تعامل، و مقیاس. هدف از این پژوهش، تحلیل نحوه استفاده نویسندگان از سیستم تعامل در نمونه ای از ادبیات انگلیسی (نثر تخیلی) و اخبار (خبر مکتوب) می باشد. سیستم تعامل واسطه ای است که گوینده یا نویسنده از طریق آن، با دیگران (مخاطبین) وارد تعامل کلامی در فرآیند ارزیابی می گردد. برای هر سبک مجموعه ای از متون نوشتاری، هر کدام در حدود 20000 کلمه، انتخاب گردید که پنج داستان کوتاه انگلیسی و مجموعه ای از مقالات خبری CNN، Reuters، BBC،Daily Mail  و Yahoo News را دربر می گرفت. پژوهش حاضر، این موضوع را آشکار می نماید که هر دو سبک استفاده یکسانی از چهار حالت «تعامل» دارند که دور از انتظار بود و هر دو به سمت بسط کلامی گرایش دارند، اگرچه به دلایل مختلف مربوط به سبکشان، تلخیص کلامی نقش ناچیزی در آن ها ایفا می نماید. سیستم ارزیابی معنایی به طور کلی ساختار نویدبخشی برای بررسی متون در سبک های مختلف می باشد که راه را برای تحلیل های پربارتر و کارآمدتر پیکره معنایی میان فردی فعال در آن ها هموار می سازد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 572

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 142 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جدائی مینا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    64-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    921
  • دانلود: 

    185
چکیده: 

تحقیق حاضر نظرات زبان آموزان دبیرستانی را در ارتباط با اصلاح نوشتاری خطاهای گرامری مورد بررسی قرار داده است. به این منظور پرشس نامه ای بین 100 زبان آموز سطح متوسط که از طریق آزمون تعیین سطح انتخاب شده بودند توزیع گردید. هم چنین مصاحبه شفاهی با 10 نفر از آن ها انجام شد. نتایج نشان می دهد که زبان آموزان تمایل بالایی به دریافت اصلاحات جامع گرامری در هر مرحله ای از بازنویسی متن اصلی داشتند. با این وجود اصلاح کاربرد نادرست کلمات و زمان افعال برای آن ها مهم تر از سایر خطاهای گرامری بود. زبان آموزان هم چنین نظرات مشترکی نسبت به روش های مختلف اصلاح خطاهای نوشتاری ابراز کردند. این نتایج می تواند کاربردهای برای تدریس مهارت نگارش به فراگیران زبان انگلیسی داشته باشد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 921

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 185 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

لطفی پورساعدی کاظم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    85-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2442
  • دانلود: 

    209
چکیده: 

دیدگاه های متفاوتی در مورد رابطه بین زبان و فرهنگ وجود دارد. عده ای این دو را جز جدا از هم، عده ای به صورت سیستم کد و برخی آن را سیستمی از باورها و نگرش ها در نظر می گیرند. برخی بر این باورند که بین زبان و فرهنگ رابطه علت و معلولی وجود دارد. درحالی که این بحث بین برخی افراد وجود دارد که رابطه تکاملی بین این دو مورد هست. مقاله حاضر ارتباط تکاملی هالیدی را تصدیق می کند. با ارایه این نظر که زبان و فرهنگ؛ هردو درگیر یک سیستم واحد نشانه شناسی اجتماعی هستند که همواره با یکدیگر دارای تعاملی برای ایجاد یک سیستم موفق می باشند. مقاله موجود درباره برخی جنبه های این تعامل و کاربرد آن بر روی برنامه آموزشی ESL/EFL بحث می کند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2442

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 209 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    102-115
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    521
  • دانلود: 

    144
چکیده: 

این مطالعه تجربی تاثیر افزایش متنی بر آموزش ساختار مجهول در میان یاد گیرندگان زبان دوم ایرانیان در سطح پیش متوسطه را بررسی کرد. شصت تا یاد گیرندگان زبان دوم در سطح پیش متوسطه به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند دو تا گروه آزمایشی و یک گروه مقایسه. گروه اول آزمایشی متن هایی را دریافت کرد که فعل های مجهول در آن تکرار شد. گروه دوم آزمایشی متنی را دریافت کرد که در آن فعل های مجهول با رنگ های مختلف زیرشان خط کشیده شد. گروه سوم فقط توضیحات آشکار مجهول را بدون متن دریافت کرد. گروه تکرار در هر جلسه دو متن دریافت کرد. تحقیق با پیش تست/ آموزش/ پست تست دنبال شد. نتیجه نشان داد که هر دو گروه افزایش متنی یعنی گروه تکرار و گروه خطوط رنگی تاثیر آماری مهمی در آموزش ساختار مجهول نسبت به گروه آموزش صریح را داشت. در نتیجه گروه تکرار مفیدتر از گروه خطوط رنگی بود.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 521

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 144 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    116-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1281
  • دانلود: 

    204
چکیده: 

هدف از این تحقیق ترجمه و یافتن پایایی و روایی پرسشنامه هوش چندگانه میداس- بزرگسالان می باشد. نمونه آماری تحقیق صد و ده نفر مرد و زن با دامنه سنی 17-57 می باشد که از سطوح مختلف تحصیلی و از قوم های مختلف ایرانی می باشند. تیم ترجمه ای متشکل از پنج نفر اعضا که دو زبانه در انگلیسی و فارسی بوده و آشنایی با هوش چندگانه داشتند، کار ترجمه، تعیین روایی و پایایی، که شامل مراحل مرور، ویرایش و آزمون بود، را انجام دادند. نتایج تحقیق بر اساس آمار همبستگی میان - مقیاسی و کرونباخ آلفا و هم چنین فرآیند صحیح ترجمه نشانگر روایی و پایایی بالای پرسشنامه مذکور می باشد. بنابراین نسخه میداس فارسی می تواند مورد استفاده محققان، معلمان و مشاوران در جامعه ایرانی قرار گیرد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1281

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 204 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سیفوری زهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    134-157
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1462
  • دانلود: 

    151
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر مهارت خواندن و درک مطلب دانشجویان سال اول در درس زبان عمومی انجام گرفت. آزمودنی ها شامل هشت گروه دانشجویان سال اول در قالب هشت کلاس هر یک با حدود سی زبان آموز در چهار رشته تحصیلی مدیریت، روان شناسی، مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر بودند که به طور تصادفی به چهار گروه تحقیق و چهار گروه شاهد تعیین شدند. ابتدا با انجام آزمون استاندار سطح مبتدی و تحلیل نمرات این آزمون با استفاده از تحلیل واریانس، همگنی اولیه گروه ها در انگلیسی عمومی تایید شده و سپس مطالب آموزشی یکسانی در همه گروه ها به مدت 6 جلسه تدریس شد گردید. در گروه های تحقیق یک جلسه کامل به تدریس صریح 3 مجموعه راهبردهای فراشناختی و 5 راهبرد خواندن شامل درک کلیات متن، درک جزئیات متن، پیش خوانی مطلب، استفاده از نشانه های بافتی و استنتاج پرداخته شد. در طول شش جلسه آموزشی و حین تدریس فصل های مختلف کتاب نیز آموزش های مشابه و مختصری در ابتدای هر جلسه و در حین انجام فعالیت های آموزشی با هدف ایجاد آگاهی فراشناختی در گروه های تحقیق انجام گردید. تحلیل داده های تحقیق حاصل از پس آزمون خواندن و درک مطلب نشان داد که آموزش راهبردهای فراشناختی در درس زبان عمومی توانسته بود خواندن و درک مطلب آزمودنی های مونث و مذکر را ارتقا بخشد. گرچه دانشجویان رشته کامپیوتر بالاترین میانگین را در آزمون پایانی کسب نمودند، ضریب تاثیر پایین نشانگر تاثیر جزئی رشته تحصیلی بر نتایج بود. معلمان و اساتید زبان، مولفان کتاب ها و مطالب آموزشی و مربیان می توانند نتایج تحقیق حاضر را مورد استفاده قرار دهند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1462

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 151 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    158-170
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1557
  • دانلود: 

    211
چکیده: 

در تلاشی برای رد این استدلال غلط که دانش گرامری فرد نشانگر نحوه کاربرد این دانش می باشد تحقیق حاضر به روشن کردن تناقض بین دانش و عملکرد فرد در حوضه حروف اضافه می پردازد. این مطالعه با هدف برجسته ساختن ناهماهنگی بین دانش گرامری فرد از حروف ربط و نحوه کاربرد آن ها انجام پذیرفته است. شرکت کنندگان در این تحقیق 40 دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی دبیرستان مشکات تبریز می باشند. برای دست یابی به اهداف این تحقیق دانش حرف ربط این دانش آموزان یکبار توسط آزمون چهارجوابی حروف ربط و بار دیگر توسط آزمون دیگری که در آن دانش آموزان ملزم به وصل دو جمله مستقل توسط حروف ربط مناسب می باشند سنجیده شد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که دانش فرد از حروف ربط الزاما قابل عمومیت دادن به نحوه کاربرد آن ها نمی باشد. به عبارت دیگر حروف ربط انتخاب شده از بین گزینه های آزمون چهارجوابی و حروف ربط استفاده شده برای وصل کردن جملات مستقل در آزمون دوم الزاما در تناسب کامل نبوده و شرکت کنندکان استفاده از حروف ربط موازی تفصیلی را به حروف ربط غیرموازی تفصیلی و حروف ربط غیرموازی زمینه ای را به حروف ربط موازی زمینه ای ترجیح می دهند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1557

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 211 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0