مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو شیوه بحث گروهی و سخنرانی بر یادگیری و رضایت دانشجویان از درس آیین زندگی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 16

چکیده

 زمینه و هدف: انتخاب یک روش مناسب آموزش برای یادگیری, حایز اهمیت است. این مطالعه با هدف مقایسه دو شیوه بحث گروهی و سخنرانی بر یادگیری و رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک از درس آیین زندگی انجام شد.روش بررسی: این مطالعه نیمه تجربی است که بر اساس انتخاب تصادفی در 3 کلاس, محتوای آموزشی به شیوه بحث گروهی و در 3 کلاس, به شیوه سخنرانی ارائه شد. ابزار گرد آوری داده ها شامل فرم دیدگاه سنجی دانشجویان نسبت به محتوای درس, شیوه تدریس و برقراری ارتباط و نمره آزمون در پایان ترم بود. داده ها با استفاده از آزمون های کای دو و تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند. سطح معنی داری a برابر 0.05 در نظر گرفته شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار سن نمونه های مورد پژوهش 2.7±20 سال بود. میانگین و انحراف معیار نمره دانشجویان در گروه سخنرانی 2±17.2 و در بحث گروهی برابر 1.5±18, از نظر آماری اختلاف معنی داری داشت (p£0.0001). میانگین نمرات دیدگاه کلی دانشجویان در دو گروه نسبت به محتوای درس آیین زندگی, اختلاف معنی داری نشان نداد (p=0.4), اما نسبت به شیوه تدریس معنی دار بود (p£0.0001). بین میانگین نمره دیدگاه کلی دانشجویان در دو گروه نسبت به برقراری ارتباط در کلاس درس آیین زندگی نیز اختلاف معنی داری وجود داشت (p£0.001).نتیجه گیری: بحث گروهی می تواند سبب یادگیری بیشتر و افزایش رضایتمندی دانشجویان از درس آیین زندگی شود. بنابراین, استفاده از بحث گروهی در تدریس این واحد درسی به دانشجویان گروه های علوم پزشکی پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button