این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین سبک های یادگیری و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در مدارس متوسطه شهرستان بوکان در سال تحصیلی89-88 انجام گرفت. نمونه آماری این پژوهش شامل 400 نفر دانش آموز (229 نفر پسر و 171 نفر دختر) بود که به شیوه نمونه گیری طبقه ای - نسبتی بر مبنای جامعه آماری و با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شد. به منظور تعیین سبک های یادگیری آزمودنی ها از آزمون کلب، برای سنجش خلاقیت از پرسشنامه تورنس و برای پیشرفت تحصیلی از معدل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که:- بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر رابطه وجود دارد.- بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد.- بین خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر رابطه وجود ندارد.
- بین خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر رابطه وجود ندارد.- بین سبک های یادگیری با توجه به جنسیت دانش آموزان تفاوت معنی داری وجود دارد.- بین خلاقیت با توجه به جنسیت دانش آموزان تفاوت معنی داری وجود دارد.- بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود ندارد.- در مورد مولفه های سبک یادگیری و خلاقیت برای پیش بینی پیشرفت تحصیلی مشخص شد که سه مولفه مفهوم سازی انتزاعی، مشاهده تاملی و بسط با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد.