مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

828
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 70

چکیده

 سابقه و هدف: شناخت راهبردهای مطالعه و یادگیری, گامی اساسی برای مداخلات آموزشی بخصوص در حوزه علوم پزشکی است. این پژوهش باهدف بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 96 انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی بر روی 85 نفر از دستیاران تخصصی دندانپزشکی که بطور تصادفی مورد مطالعه قرار گرفتند, انجام شد. پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری ( LASSI )ویرایش دوم پس از تایید روایی و پایایی آن توسط دانشجویان تکمیل گردید. 10 حیطه انگیزش, نگرش, کنترل وقت, اضطراب, تمرکز, راهنمای مطالعه, خودآزمایی, راهبردهای آزمون انتخاب ایده اصلی مدیریت زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی, تی مستقل و آنالیز واریانس و آزمون همبستگی پیرسون انجام گرفت. یافته ها: از 85 فرد مورد بررسی 56درصدزن و 44درصد مرد بودند. میانگین سن دانشجویان 4/1± 25/2سال بود. بیشترین میانگین نمره به دست آمده با 27/65درصد مربوط به ایده اصلی است. سطح اضطراب بامیانگین 14/88رصد کمترین نمره را داشت. بین جنسیت دانشجویان و راهبردهای مطالعه نیز ارتباط معنا داری مشاهده نشد (0/05=P) بین راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دانشجویان نیز همبستگی مثبت و معنی دار بود. (0/52=r ) نتیجه گیری: بنظر می رسدکه دستیاران تخصصی دندانپزشکی در برخی از حیطه های راهبردهای مطالعه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند به خصوص در حیطه اضطراب امتحان که با عملکرد تحصیلی آنان نیز ارتباط مثبت و معنا داری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عصری، لیلا، جهانی، نسیمه، و رضوی، سیدعلی اصغر. (1398). بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی. تحقیق در علوم دندانپزشکی، 16(1 (پیاپی 59) )، 67-70. SID. https://sid.ir/paper/184573/fa

    Vancouver: کپی

    عصری لیلا، جهانی نسیمه، رضوی سیدعلی اصغر. بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی. تحقیق در علوم دندانپزشکی[Internet]. 1398؛16(1 (پیاپی 59) ):67-70. Available from: https://sid.ir/paper/184573/fa

    IEEE: کپی

    لیلا عصری، نسیمه جهانی، و سیدعلی اصغر رضوی، “بررسی رابطه راهبردهای مطالعه و یادگیری با عملکرد تحصیلی دستیاران تخصصی دندانپزشکی،” تحقیق در علوم دندانپزشکی، vol. 16، no. 1 (پیاپی 59) ، pp. 67–70، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/184573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button