مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,094
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,251
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی همبستگی بین هوش هیجانی و سازگاری عاطفی و اجتماعی در دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی 87-1386

صفحات

 صفحه شروع 255 | صفحه پایان 261

چکیده

 سابقه و هدف: این مطالعه با توجه به اهمیت هوش هیجانی در تعدیل استرس, سلامت روان و رفتارهای سازگارانه, به منظور تعیین همبستگی بیــن هوش هیجانی و سازگاری عاطفی و اجتماعی در دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر تهران در ســال تحصیلی 87-1386 انجام گردید.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی - همبستگی, 300 دانش آموز دختر پیش دانشگاهی شهر تهران, به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه مشخصات فردی, پرسشنامه هوشبهر هیجانی بار - ان (EQ-I) و پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی (AISS) بود. داده ها با استفاده از آزمون آماری کای دو و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: همبستگی بین هوش هیجانی و سازگاری عاطفی و اجتماعی مستقیم و معنادار بود. همچنین اکثریت دانش آموزان دارای سازگاری عاطفی در سطح خوب (%56) و سازگاری اجتماعی در سطح متوسط (%39.7) بودند.نتیجه گیری: با توجه به همبستگی معنادار بین هوش هیجانی و متغیر های فوق الذکر نیاز به آموزش مولفه های هوش هیجانی برای ارتقای توانایی مقابله با مشکلات و سازگاری موثر در دانش آموزان احساس می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفوی، محبوبه، موسوی لطفی، سیده مریم، و لطفی، رضا. (1388). بررسی همبستگی بین هوش هیجانی و سازگاری عاطفی و اجتماعی در دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی 87-1386. پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)، 14(5 (پی در پی 71))، 255-261. SID. https://sid.ir/paper/18640/fa

    Vancouver: کپی

    صفوی محبوبه، موسوی لطفی سیده مریم، لطفی رضا. بررسی همبستگی بین هوش هیجانی و سازگاری عاطفی و اجتماعی در دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی 87-1386. پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)[Internet]. 1388؛14(5 (پی در پی 71)):255-261. Available from: https://sid.ir/paper/18640/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه صفوی، سیده مریم موسوی لطفی، و رضا لطفی، “بررسی همبستگی بین هوش هیجانی و سازگاری عاطفی و اجتماعی در دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی 87-1386،” پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)، vol. 14، no. 5 (پی در پی 71)، pp. 255–261، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/18640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button