مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی برنامه آموزش مهارت های زندگی در مدارس متوسطه اهواز براساس الگوی ارزیابی سیپ

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 130

چکیده

 چکیده پژوهش حاضر, با هدف ارزیابی برنامه ی آموزش مهارت های زندگی در دبیرستان های استان خوزستان با استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ(CIPP) اجرا شده است. جامعه آماری مورد مطالعه, شامل سه زیرجامعه ( دانش آموزان, مشاوران و مدیران), بود که با استفاده از روش های سرشماری و نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب گردیدند. بدین منظور, ابتدا چارچوب کلی عوامل و نشان گرهای مورد نیاز در ارزیابی طرح آموزش مهارت های زندگی بر اساس الگوی سیپ (زمینه, درون داد, فرایند و برون داد), با بکارگیری عوامل, نشان گرها و مشخص نمودن معیارهای قضاوت, تعیین شد. سپس با استفاده از عوامل و نشان گرهای تدوین شده, ابزارهای پژوهش, شامل پرسشنامه های مربوط به دانش آموزان, مدرسان و مدیران و کارشناسان, تهیه و روایی(روایی صوری و محتوا) و اعتبار(آلفای کرونباخ), آنان محاسبه گردید. تحلیل یافته های تحقیق نشان داد که از بین تعداد 23عامل مورد بررسی, تعداد 21عامل در سطح «مطلوب» و تعداد 2 عامل دیگر در سطح «نسبتا مطلوب» ارزیابی گردیده و ارزیابی کلی طرح نیز در سطح «مطلوب» برآورد گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سودانی، منصور. (1398). ارزیابی برنامه آموزش مهارت های زندگی در مدارس متوسطه اهواز براساس الگوی ارزیابی سیپ. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، 26(1 (پیاپی 21) )، 111-130. SID. https://sid.ir/paper/186613/fa

    Vancouver: کپی

    سودانی منصور. ارزیابی برنامه آموزش مهارت های زندگی در مدارس متوسطه اهواز براساس الگوی ارزیابی سیپ. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1398؛26(1 (پیاپی 21) ):111-130. Available from: https://sid.ir/paper/186613/fa

    IEEE: کپی

    منصور سودانی، “ارزیابی برنامه آموزش مهارت های زندگی در مدارس متوسطه اهواز براساس الگوی ارزیابی سیپ،” دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، vol. 26، no. 1 (پیاپی 21) ، pp. 111–130، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button