Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,830
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

849
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر ارتقا سلامت روان و خود پنداره دانشجویان دختر ورزشکار

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 84

چکیده

 پژوهش حاضر به تعیین تاثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر ارتقاء سلامت روان و خود پنداره دانشجویان دختر ورزشکار دانشگاه پیام نور اراک پرداخته است. تحقیق حاضر یک مطالعه پژوهشی ( تحلیلی–توصیفی) از نوع شبه تجربی است که در قالب یک طرح تحقیق از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. 24 نفر در طرح مزبور پس از پر کردن پرسشنامه سلامت عمومی و پرسشنامه تصور از خود بک, به طور تصادفی در دو گروه 12 نفره آزمایش و گواه جایگزین شدند. سپس گروه آزمایشی در 9 جلسه 90 دقیقه ای به مدت دو ماه تحت آموزش مولفه های هوش هیجانی قرار گرفتند و در پایان جلسات, پس آزمون برروی 2 گروه انجام گرفت. نتایج با استفاده از آزمون آنالیز کوواریانس و نرم افزار spss تحلیل شد. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که آموزش مولفه های هوش هیجانی برارتقاء سلامت روان وخود پنداره دانشجویان دختر ورزشکار به طور معنا داری موثر است (p<0.01) نتیجه آنکه آموزش مولفه های هوش هیجانی موجب ارتقاء سلامت روان و خود پنداره ورزشکاران می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی، مهری. (1392). تاثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر ارتقا سلامت روان و خود پنداره دانشجویان دختر ورزشکار. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، 20(9)، 75-84. SID. https://sid.ir/paper/208760/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی مهری. تاثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر ارتقا سلامت روان و خود پنداره دانشجویان دختر ورزشکار. روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)[Internet]. 1392؛20(9):75-84. Available from: https://sid.ir/paper/208760/fa

    IEEE: کپی

    مهری رحمانی، “تاثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر ارتقا سلامت روان و خود پنداره دانشجویان دختر ورزشکار،” روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار)، vol. 20، no. 9، pp. 75–84، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208760/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا