مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

895
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی نوآورانه برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس

صفحات

 صفحه شروع 271 | صفحه پایان 287

چکیده

 زمینه و هدف: دانش آموزان از سرمایه های عمده انسانی هر جامعه محسوب می گردند و توجه به سلامت آنها نوعی سرمایه گذاری برای آینده قلمداد می گردد. یکی از راه های موثر در ارتقای بهداشت دانش آموزان, تربیت مربیان بهداشت مدارس در نظام آموزش عالی است. لذا پژوهش حاضر با هدف طراحی و تدوین و ارائه سرفصل برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس انجام گرفته است.مواد و روش کار: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش کیفی بوده است. جامعه پژوهش مجموع افکار متخصصانی است که در حوزه بهداشت مدارس و برنامه درسی اظهار نظر کرده اند و این افکار در قالب اسناد و مدارک نمود داشته است و نیز شامل کلیه متخصصان برنامه درسی و متخصصان بهداشت شاغل در تهران بوده است. نمونه پژوهش در زمینه اسناد و مدارک پیرامون برنامه درسی و بهداشت مدارس (اعم از داخلی و خارجی) و نیز انتخاب 12 تن از متخصصان برنامه درسی و متخصصان بهداشت به صورت هدفمند است. ابزار پژوهش شامل اسناد و مدارک پیرامون برنامه درسی و بهداشت مدارس و مصاحبه نیمه ساختاریافته با متخصصان برنامه درسی و متخصصان بهداشت مدارس بوده است.یافته  ها: یافته ها نشان داد که الگوی پیشنهادی برنامه درسی کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس با دربرگرفتن عناصر کلیدی برنامه درسی (اهداف, محتوا, روش های تدریس و ارزشیابی) متناسب با نظام آموزش عالی کشور است و می تواند زمینه تربیت مربیان بهداشت مدارس را فراهم آورد.نتیجه  گیری: با راه اندازی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس در نظام آموزش عالی, ضمن یک اقدام جدید در جهت تربیت مربی بهداشت برای مدارس, امکان رشد بهداشت فردی و اجتماعی دانش آموزان میسر می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حافظی، اکرم، عباسی، عفت، نیکنامی، شمس الدین، و نوه ابراهیم، عبدالرحیم. (1395). طراحی نوآورانه برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 8(2)، 271-287. SID. https://sid.ir/paper/186962/fa

    Vancouver: کپی

    حافظی اکرم، عباسی عفت، نیکنامی شمس الدین، نوه ابراهیم عبدالرحیم. طراحی نوآورانه برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی[Internet]. 1395؛8(2):271-287. Available from: https://sid.ir/paper/186962/fa

    IEEE: کپی

    اکرم حافظی، عفت عباسی، شمس الدین نیکنامی، و عبدالرحیم نوه ابراهیم، “طراحی نوآورانه برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس،” مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، vol. 8، no. 2، pp. 271–287، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186962/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button