مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

260
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه اعضای هیات علمی از الگوهای ارزشیابی تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 772 | صفحه پایان 780

چکیده

 پیش زمینه و هدف: نظام آموزش عالی سرمایه انکارناپذیر هر کشوری بوده و نقش های مختلفی در جوامع به عهده دارد. اطمینان از کسب دانش, مهارت وصلاحیت های لازم توسط دانش آموختگان و ارزشیابی به عنوان یک امر مدیریتی از ضروریات این نظام است. مطالعه حاضر, با هدف بررسی شیوه های متداول ارزشیابی تحصیلی از نظر اعضای هیات علمی انجام شد.مواد روش ها: در این بررسی توصیفی مقطعی در سال 1392, 167 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفت. برای تحلیل اطلاعات از آزمون رتبه ایی فریدمن, آزمون t مستقل و آنالیز واریانس استفاده گردید.یافته ها: از مجموع 165 نفر پاسخگو, 27 نفر مدرک PhD و 108 نفر دکترای تخصصی پزشکی داشتند. از نظر اعضای هیات علمی, الگوهای مشارکتی و هدف- آزاد الگوهای مطلوب تری بودند. تحلیل نتایج نشان داد ترجیح الگوها بر اساس سابقه تدریس, جنسیت و پست مدیریتی معنی دار نبود. آنالیز واریانس و آزمون LSD نشان داد در الگوی هدف گرا تفاوت میانگین نمرات در رتبه دانشیار با رتبه استادیار (P=0.003) و در الگوی مدیریت گرا نیز تفاوت میانگین نمرات دررتبه مربی با رتبه استادیار (P=0.040) معنی دار بود.بحث و نتیجه گیری: ترجیح اعضای هیات علمی در مورد الگوها نشان داد توجه صرف به اهداف تعیین شده و نتایج برنامه ها و غفلت از نتایج پیش بینی نشده و واقعی از یک طرف و مشارکت دادن ذینفعان و بخصوص دانشجویان, در انتخاب الگوی ارزشیابی معیارهای مهمی بودند. توجه به تمام نتایج و تعامل با ذینفعان, اعتبار ارزشیابی و اثربخشی آن را تقویت خواهد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابایی، طاهره، و شیخ زاده، مصطفی. (1394). دیدگاه اعضای هیات علمی از الگوهای ارزشیابی تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 13(9 (پی در پی 74))، 772-780. SID. https://sid.ir/paper/191175/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی طاهره، شیخ زاده مصطفی. دیدگاه اعضای هیات علمی از الگوهای ارزشیابی تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1394؛13(9 (پی در پی 74)):772-780. Available from: https://sid.ir/paper/191175/fa

    IEEE: کپی

    طاهره بابایی، و مصطفی شیخ زاده، “دیدگاه اعضای هیات علمی از الگوهای ارزشیابی تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 13، no. 9 (پی در پی 74)، pp. 772–780، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191175/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button