مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

838
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارزش کاربردی کالا بر ارزش ادراک شده مشتری (مطالعه موردی: فروشگاه های شهروند شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 36

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی ارزش ادراک شده مشتری در حوزه خرده فروشی از جنبه ارزش کاربردی می پردازد و در پی این است تا با بررسی و نقد و تحلیل عوامل ایجادکننده ارزش ادراک شده در خرده فروشی, مسیر جدیدی را برای موفقیت این بنگاه ها در بازار رقابتی کنونی فراهم آورده و خلا علمی موجود در زمینه ارزش ادراک شده مشتری از جنبه ارزش کاربردی در ایران را پوشش دهد. در این پژوهش ارزش ادراک شده مشتری در فروشگاه های زنجیره ای شهروند مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش آمیخته ای از روش ها توصیفی - پیمایشی و همبستگی است. اطلاعات مورد نیاز از طریق طراحی و توزیع یک پرسشنامه در بین جامعه آماری (فروشگاه های زنجیره ای شهروند شهر تهران) در سال 1390 تهیه شده است. حجم نمونه 440 نفر (از چهار منطقه اقلیمی شهر تهران و تعداد یکصد و ده پرسشنامه در هر یک از چهار منطقه) است که انتخاب تعداد نمونه در روزهای به خصوص و انتخاب فروشگاه ها شهروند به صورت هدف مند و غیر تصادفی و انتخاب افراد در زمان نمونه گیری به صورت تصادفی انجام گرفته است. در پژوهش حاضر برای دسته بندی پاسخ ها پرسشنامه و تنظیم و تبدیل آنها به متغیرهای تحقیق و استخراج و ارائه شاخص ها گرایش مرکزی و پراکندگی از تحلیل توصیفی استفاده شده است. تحلیل و آزمون فرض از طریق مدل معادلات ساختاری از جمله تحلیل عاملی تاییدی, تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر, آزمون t تک نمونه, آزمون آنالیز واریانس انجام گردیده است. نتایج تحقیق بیانگر رابطه مستقیم و معنادار در ارتباط با تاثیر ارزش های کاربردی با ارزش درک شده مشتری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کاشفی، فرزانه، بدیعی، حسین، و رضازاده، روح اله. (1393). تاثیر ارزش کاربردی کالا بر ارزش ادراک شده مشتری (مطالعه موردی: فروشگاه های شهروند شهر تهران). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 11(33)، 25-36. SID. https://sid.ir/paper/498714/fa

    Vancouver: کپی

    کاشفی فرزانه، بدیعی حسین، رضازاده روح اله. تاثیر ارزش کاربردی کالا بر ارزش ادراک شده مشتری (مطالعه موردی: فروشگاه های شهروند شهر تهران). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1393؛11(33):25-36. Available from: https://sid.ir/paper/498714/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه کاشفی، حسین بدیعی، و روح اله رضازاده، “تاثیر ارزش کاربردی کالا بر ارزش ادراک شده مشتری (مطالعه موردی: فروشگاه های شهروند شهر تهران)،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 11، no. 33، pp. 25–36، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498714/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button