مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش واسط رضایت شغلی در تاثیر مدیریت برند داخلی و لنگرهای شغلی بر تمایل به ماندن، مورد مطالعه: یک سازمان دولتی در شهر مشهد

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 88

چکیده

 از مهمترین موضوعات مطرح در مدیریت, ماندگاری و تمایل به ماندن در محل کار سازمانی است. سازمان ها هزینه های زیادی صرف جذب, آموزش و نگهداری نیروی انسانی متخصص می کنند, ولی در صورت فراهم نبودن شرایط مناسب با مشکل ترک سازمانی مواجه خواهند شد و این نیروهای ارزشمند با سختی و یا نارضایتی سازمان خود را ترک می کنند. از این رو, هدف پژوهش حاضر, بررسی تاثیر مدیریت برند داخلی و لنگرهای شغلی بر تمایل به ماندن با متغیر میانجی رضایت شغلی است. این مطالعه از نظر هدف, کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری داده ها, توصیفی- پیمایشی است. با روش نمونه گیری تصادفی ساده, 210 نفر از 466 نفر از کارشناسان سازمان مورد مطالعه, پرسشنامه را تکمیل کردند. تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز با روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و نرم افزار Amos انجام شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که معادلات ساختاری به کارگرفته شده, مدل نظری قوی ای برای پیش بینی تمایل به ماندن از طریق مدیریت برند داخلی, لنگرهای شغلی و رضایت شغلی است. همچنین تاثیر معنی دار لنگرهای شغلی بر رضایت شغلی و تمایل به ماندن و تاثیر رضایت شغلی بر تمایل به ماندن و اثر میانجی رضایت شغلی در رابطه بین لنگرهای شغلی و تمایل به ماندن تایید شده است, ولی تاثیرات مستقیم مدیریت برند داخلی بر رضایت شغلی و همچنین بر تمایل به ماندن تایید نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم نیا، فریبرز، و صادقی، فرشته. (1395). بررسی نقش واسط رضایت شغلی در تاثیر مدیریت برند داخلی و لنگرهای شغلی بر تمایل به ماندن, مورد مطالعه: یک سازمان دولتی در شهر مشهد. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4 (پیاپی 23) )، 67-88. SID. https://sid.ir/paper/194663/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم نیا فریبرز، صادقی فرشته. بررسی نقش واسط رضایت شغلی در تاثیر مدیریت برند داخلی و لنگرهای شغلی بر تمایل به ماندن, مورد مطالعه: یک سازمان دولتی در شهر مشهد. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(4 (پیاپی 23) ):67-88. Available from: https://sid.ir/paper/194663/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز رحیم نیا، و فرشته صادقی، “بررسی نقش واسط رضایت شغلی در تاثیر مدیریت برند داخلی و لنگرهای شغلی بر تمایل به ماندن, مورد مطالعه: یک سازمان دولتی در شهر مشهد،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 4 (پیاپی 23) ، pp. 67–88، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194663/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button