Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,696
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,902
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تبلیغات بانکی در جذب مشتری

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 209

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک تجارت و نیز تعیین عوامل موثر بر اثربخشی تبلیغات این بانک است. در این راستا درگیری ذهنی مخاطب و همچنین ویژگی های تبلیغات مورد بررسی قرار گرفتند و از مدل آیدای ارتقاء یافته که مدلی جدید به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات است استفاده شد, که شامل ابعاد توجه, علاقه, جستجو, تمایل, اقدام, دوست داشتن/ نداشتن, تسهیم کردن, عشق/ تنفر است. جامعه آماری مراجعه کنندگان به شعب بانک تجارت در شهر اصفهان است, که تبلیغات بانک تجارت را دیده اند. تعداد اعضای نمونه, با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعیین گردید. با استفاده از فرمول جدول مورگان برای انتخاب شعب (خوشه ها) و تعداد 63 شعبه در شهر اصفهان, 56 شعبه به طور تصادفی ساده انتخاب شد. به دلیل استفاده از روش معادلات ساختاری و با توجه به تعداد سوالات پرسشنامه, حجم نمونه ای 300 نفری برای پاسخ گویی به سوالات و تخصیص به شعب انتخابی در نظر گرفته شد. پرسشنامه این پژوهش از روایی محتوایی, روایی سازه و پایایی 97 درصدی برخوردار می باشد. نتایج حاکی از آن است که ویژگی های تبلیغ تاثیر مثبت و مستقیمی بر اثربخشی تبلیغات ندارد, اما به صورت غیرمستقیم و از طریق درگیری ذهنی تاثیر قابل توجهی بر اثربخشی تبلیغات دارد. بعلاوه, تبلیغات این بانک اثربخشی لازم را دارا نیست و می توان گفت که بعد جستجو ضعیف ترین بعد و متغیرهای تسهیم اطلاعات و تجربیات, اقدام و تمایل به ترتیب دیگر ابعاد ضعیف متغیر اثربخشی تبلیغات هستند. همچنین علاقه افراد به این بانک و عشق به این برند در حد متوسط ارزیابی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صنایعی، علی، محمدشفیعی، مجید، و امینی ولاشانی، مائده. (1395). اثربخشی تبلیغات بانکی در جذب مشتری. کاوش های مدیریت بازرگانی، 8(15 )، 185-209. SID. https://sid.ir/paper/197154/fa

    Vancouver: کپی

    صنایعی علی، محمدشفیعی مجید، امینی ولاشانی مائده. اثربخشی تبلیغات بانکی در جذب مشتری. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(15 ):185-209. Available from: https://sid.ir/paper/197154/fa

    IEEE: کپی

    علی صنایعی، مجید محمدشفیعی، و مائده امینی ولاشانی، “اثربخشی تبلیغات بانکی در جذب مشتری،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 15 ، pp. 185–209، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا