Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1038
  • دانلود: 

    613
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، «بررسی مقایسه ای الگوی خرید و مصرف کالاهای ایرانی در بین مشتریان شهری و روستایی» می باشد. در این پژوهش علاوه بر مصرف (مصرف فرهنگی و مصرف مادی) که جزء اولین متغیرها و شاید مهم ترین شاخص سنجش سبک زندگی است، فعالیت اوقات فراغت که یکی دیگر از شاخص های سبک زندگی می باشد، با ابزار پرسش نامه مورد سنجش قرار گرفت. روش گردآوری اطلاعات از نوع پیمایشی است و جامعه آماری مورد بررسی، کلیه شهروندان قزوینی و اهالی روستای الموت قزوین است که از میان آن ها 186 نفر (92 زن و 94 مرد) به روش تصادفی انتخاب شدند. فرضیه مورد بررسی، وجود تفاوت در مصرف کالاهای ایرانی در بین زندگی شهری و روستایی بود که پس از جمع آوری پرسشنامه ها، داده ها استخراج و به کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، یافته ها نشان می دهند، در بعضی از شاخص ها (مثل: چگونگی گذران اوقات فراغت؛ معیار انتخاب و ویژگی لباس؛ استفاده از کتاب، اینترنت، ماهواره و رادیو ایرانی؛ استفاده از وسیله نقلیه) تفاوت معناداری بین مصرف کالاهای ایرانی در بین دو گروه شهر و روستا وجود دارد و در برخی دیگر از شاخص ها (مثل: چگونگی تهیه لباس؛ نوع خوراک مصرفی؛ اولویت های مراقبتی و بهداشتی؛ ملاک خرید اثاثیه منزل؛ استفاده از تلویزیون، مجله، روزنامه و رادیو خارجی ) تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1038

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 613 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    21-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5575
  • دانلود: 

    1413
چکیده: 

در عصر حاضر سازمان ها علاوه بر جذب مشتری دغدغه حفظ مشتری، ایجاد رابطه مستمر و درنهایت ایجاد وفاداری در مشتریان را دارند. دو مفهوم ارزش درک شده و کیفیت رابطه به عنوان اصلی ترین مفاهیم موثر بر وفاداری مشتریان مطرح هستند. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر ارزش درک شده و کیفیت رابطه بر وفاداری مشتریان و ابعاد آن در صنعت بانکداری صورت گرفته است.این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی- پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. تمامی مشتریان بانک سامان در کلان شهر تهران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد و نمونه ای 380 نفری از این مشتریان برای مطالعه استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها نیز از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تاییدی (CFA) استفاده شده است.یافته های تحقیق نشان دادند که ارزش درک شده و کیفیت رابطه به طور کلی تاثیر مثبت معنی داری بر وفاداری مشتریان دارند. علاوه بر این مشخص شد که دو متغیر ارزش درک شده مشتری و کیفیت رابطه بر ابعاد وفاداری نیز تاثیر معنی داری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5575

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1413 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    39-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    944
  • دانلود: 

    925
چکیده: 

مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر دلبستگی احساسی بین مصرف کننده و خرده فروشی بر قصد خرید مصرف کنندگان صورت گرفته است. دلبستگی احساسی همان اشتیاق و علاقه شدید نسبت به خردهفروشی، ارزیابی مثبت از خرده فروشی و اظهار علاقه به خرده فروشی می باشد. جامعه آماری مورد بررسی، مشتریان فروشگاه های هایپراستار می باشند و با استفاده از جدول مورگان، نمونه ای معادل 384 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. این پژوهش از نوع مطالعات پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و تایید مدل نیز از روش مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. نتایج برآمده از فرضیات تحقیق نشان می دهد که دلبستگی احساسی بر قصد خرید مصرف کنندگان تاثیر مثبت دارد. همچنین سه متغیر تصویر فروشگاه خرده فروشی، ارزش معاملاتی ادراک شده، و اعتماد مصرف کنندگان به فروشگاه بر دلبستگی احساسی تاثیر مثبت دارند. همچنین مشخص شد که متغیر عوامل مرتبط با مسوولیت اجتماعی شرکت تاثیر معناداری بر دلبستگی احساسی ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 925 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    59-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1260
  • دانلود: 

    755
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف مطالعه عوامل موثر بر خرید اینترنتی مصرف کننده با توجه به اثر ارزش های مصرف کننده و با روش تحقیق پیمایشی به بررسی جامعه آماری افرادی که حداقل یکبار خرید اینترنتی داشته اند، پرداخته است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، از بررسی روابط علت و معلولی بر مبنای روش مدلسازی معادلات ساختاری و برای بررسی روابط متغیر تعدیل گر از حداقل مجذورات جزئی استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که نوجویی مصرف کننده، امنیت، حریم خصوصی بر نیت خرید مجدد اینترنتی تاثیر مثبت دارند. همچنان بنا بر یافته های تحقیق، ارزش های مصرف کننده اثر تعدیل گری بر متغیرها و نیت خرید مجدد اینترنتی نداشت. در پایان پیشنهاداتی بر مبنای یافته های تحقیق برای فروشندگان اینترنتی و کسانی که تمایل به انجام خرید و فروش اینترنتی دارند، ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1260

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 755 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    83-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1051
  • دانلود: 

    529
چکیده: 

این مطالعه در جستجوی دست یابی به دو هدف عمده می باشد. هدف اول، ارائه الگوی انتخاب دفتر خدمات مسافرتی با تمرکز بر تورهای تفریحی می باشد. هدف دوم مطالعه، مقایسه مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی (جنسیت، وضعیت، تاهل، سن، تحصیلات، شغل و درآمد) می باشد.یافته ها در مورد هدف نخست با استعانت از روش نمونه گیری خوشه ای بین مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین دریافت 98 درصد از پرسشنامه های توزیع شده ذیربط در میان گردشگران داخلی، با استفاده از روش آماری تحلیل عاملی و آزمون فریدمن بیانگر آن است که از نظر گردشگران، الگوی انتخاب دفتر خدمات مسافرتی شهر تهران در برگیرنده پنج عامل، ویژگی محصول (تور بسته بندی شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی)؛ نحوه خدمات رسانی کارکنان؛ قیمت؛ تبلیغات و نهایتا شواهد فیزیکی و جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی و منابع اطلاعاتی گردشگران می باشد.یافته ها در رابطه با هدف دوم با استعانت از آزمون های t استودنت و تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA) بیانگر آن است که فقط در رابطه با جنسیت و شغل تفاوت معنی داری در سطح اطمینان 95 درصد مشاهده گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1051

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 529 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    109-131
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1287
  • دانلود: 

    523
چکیده: 

در عصر حاضر، کارآفرینی در سطح سازمانی و گرایش کارآفرینانه در سطح فردی می تواند به عنوان مزیت رقابتی عصر جدید تلقی شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی در محیط آشفته شرکت های کوچک و متوسط صورت گرفته است. این پژوهش بر مبنای هدف از نوع کاربردی، از حیث روش به دست آوردن داده ها از نوع توصیفی همبستگی و از نظر نوع داده های گردآوری شده که به وسیله پرسشنامه به دستامده اند، از نوع کمی است. برای سنجش ابعاد عملکرد از پرسشنامه استاندارد ورهیز و مورگان، گرایش کارآفرینانه از پرسشنامه استاندارد کوین و اسلوین، ظرفیت جذب، پرسشنامه استاندارد جانسن و آشفتگی بازار از پرسشنامه استاندارد جاووسکی و کوهلی استفاده شد. جامعه آماری تحقیق، از مدیران ارشد کسب و کارهای کوچک و متوسط عضو پایگاه اطلاع رسانی صنایع کوچک و متوسط انتخاب شد. تحلیل داده های گردآوری شده با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که ظرفیت جذب رابطه بین عملکرد و گرایش کارآفرینانه را در بازار آشفته تقویت می کند. یافته های این پژوهش می تواند به مدیران و تحلیلگران شرکت ها در شناسایی شرایط بازار و عوامل تاثیرگذار بر عملکرد شرکت هایشان کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1287

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 523 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    133-163
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1004
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک زندگی و عوامل موثر بر سبک زندگی با قصد خرید آپارتمان نوساز می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق دربرگیرنده متقاضیانی است که قصد خرید آپارتمان نوساز در مناطق 5، 21 و 22 شهرداری تهران را داشتند، حجم نمونه برابر با 384 نفر تعیین گردید و از روش خوشه ای در دسترس برای نمونه گیری استفاده شد. داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شدند و در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار لیزرل فرضیه ها آزمون شدند. در پایان تمامی فرضیات اصلی پژوهش تائید گردید. نتایج حاکی از آن است که رابطه مثبت و معناداری بین سبک زندگی و عوامل خارجی و داخلی موثر بر روی سبک زندگی با قصد خرید آپارتمان نوساز وجود دارد. ضریب بدست آمده نشان می دهند که بین عوامل خارجی و قصد خرید همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. این ضریب برابر با 0.43 می باشد. بعلاوه ضریب بدست آمده برای رابطه مثبت معنی داری بین عوامل داخلی و قصد خرید برابر با 0.56 می باشد. ضرایب نشان می دهند که عوامل داخلی نسبت به عوامل خارجی همبستگی قوی تری با قصد خرید دارند. یافته ها نشان داد تمامی عوامل خارجی بر اساس نتایج روی قصد خرید آپارتمان نوساز تاثیر دارند که در این میان تاثیر خانواده و طبقه اجتماعی بیشتر است و در میان عوامل داخلی تاثیر دانش و شخصیت روی قصد خرید آپارتمان نوساز تائید نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1004

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    165-184
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    876
  • دانلود: 

    693
چکیده: 

تحقیق حاضر از آن جهت دارای ضرورت است که صادرات در هر کشور امروزه یکی از مهم ترین منابع درآمد ارزی محسوب می شود. استان خراسان شمالی دارای پتانسیل های بالای صادراتی در کشور است. این تحقیق به دنبال شناسایی و رتبه بندی موانع صادراتی و راهکارهای توسعه صادرات در این استان می باشد. در پژوهش حاضر، برای دستیابی به اهداف تحقیق از روش پیمایش با استفاده از پرسشنامه بهره گرفتیم. همچنین برای رتبه بندی موانع و راهکارها از آزمون فریدمن و برای تجزیه و تحلیل داده ها و فرضیات تحقیق (با استفاده از نرم افزار spss) از آزمون کروسکال والیس استفاده شده است. تجزیه و تحلیل نتایج نشان می دهد که عمده ترین موانع توسعه صادرات از دیدگاه صادرکنندگان به ترتیب شامل: 1) نوسانات و تغییرات مداوم نرخ بهره و نرخ ارز، 2) وجود نداشتن برنامه ریزی راهبردی برای نفوذ و ورود به بازارهای جهانی، 3) نداشتن تفکر جهانی شدن بین مدیران شرکت ها و عمده ترین راهکارهای توسعه صادرات از دیدگاه صادرکنندگان به ترتیب شامل: 1) برخورداری از امکانات حمل و نقل مناسب و مجهز زمینی و دریایی و غیره جهت صدور کالا، 2) برخورداری از مهارت و دانش فنی در زمینه تولید محصولات مرغوب و با کیفیت جهت صادرات، 3) برخورداری از زیرساخت های پیشرفته نظام بانکی و نظام ارتباطات در داخل کشور جهت صادرات می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 876

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 693 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    185-209
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2695
  • دانلود: 

    1880
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک تجارت و نیز تعیین عوامل موثر بر اثربخشی تبلیغات این بانک است. در این راستا درگیری ذهنی مخاطب و همچنین ویژگی های تبلیغات مورد بررسی قرار گرفتند و از مدل آیدای ارتقاء یافته که مدلی جدید به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات است استفاده شد، که شامل ابعاد توجه، علاقه، جستجو، تمایل، اقدام، دوست داشتن/ نداشتن، تسهیم کردن، عشق/ تنفر است. جامعه آماری مراجعه کنندگان به شعب بانک تجارت در شهر اصفهان است، که تبلیغات بانک تجارت را دیده اند. تعداد اعضای نمونه، با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعیین گردید. با استفاده از فرمول جدول مورگان برای انتخاب شعب (خوشه ها) و تعداد 63 شعبه در شهر اصفهان، 56 شعبه به طور تصادفی ساده انتخاب شد. به دلیل استفاده از روش معادلات ساختاری و با توجه به تعداد سوالات پرسشنامه، حجم نمونه ای 300 نفری برای پاسخ گویی به سوالات و تخصیص به شعب انتخابی در نظر گرفته شد. پرسشنامه این پژوهش از روایی محتوایی، روایی سازه و پایایی 97 درصدی برخوردار می باشد. نتایج حاکی از آن است که ویژگی های تبلیغ تاثیر مثبت و مستقیمی بر اثربخشی تبلیغات ندارد، اما به صورت غیرمستقیم و از طریق درگیری ذهنی تاثیر قابل توجهی بر اثربخشی تبلیغات دارد. بعلاوه، تبلیغات این بانک اثربخشی لازم را دارا نیست و می توان گفت که بعد جستجو ضعیف ترین بعد و متغیرهای تسهیم اطلاعات و تجربیات، اقدام و تمایل به ترتیب دیگر ابعاد ضعیف متغیر اثربخشی تبلیغات هستند. همچنین علاقه افراد به این بانک و عشق به این برند در حد متوسط ارزیابی گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2695

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1880 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    211-239
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    690
  • دانلود: 

    223
چکیده: 

بندر خشک یک راه حل بالقوه برای دسترسی بهتر به قابلیت های بنادر دریایی داخلی محسوب می شود. مطمئنا برای پیاده سازی موفق بندر خشک وابسته به شناسایی و تعریف موانع و قابلیت های توسعه ترمینال های واسطه ای پیشرفته می باشد. در راستای پیدا کردن روش راه اندازی بندر خشک در ایران، بازنگری ادبیات و مقایسه مطالعات انجام شد. بر اساس یک رویکرد ترکیبی از روش های دیمتل و دلفی الزامات راه اندازی بندر خشک شناسایی و روابط علی بین آن ها کشف شد. در نتیجه این بررسی 8 متغیر با اهمیت و عمومی شناسایی شد و روابط علی در قالب یک مدل مفهومی مطرح گردید. این پژوهش به دنبال دستیابی درک بهتری از مسیر اجرای پروژه های بندر خشک در ایران بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 223 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    241-264
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1330
  • دانلود: 

    884
چکیده: 

موفقیت یک شرکت بستگی به توانایی آن در یکپارچگی و هماهنگی، در شبکه پیچیده ای از ارتباطات تجاری در میان اجزای زنجیره تامین دارد. در این فضای رقابتی شدید، کلید مزیت رقابتی پایدار در ارائه خدمات و هماهنگی در انجام فعالیت ها با کیفیت بالا است که در نهایت منجر به رضایتمندی مشتری نهایی خواهد شد. هدف از این تحقیق ارائه مدلی برای ارزیابی انعطاف پذیری بین اجزای مختلف زنجیره تامین (تامین کننده، تولیدکننده، توزیع کننده و مشتری) است. روش شناسی تحقیق مبتنی بر مطالعه جامع مبانی نظری و شناسایی و گروه بندی شاخص ها با استفاده از تحلیل عاملی است. همچنین، ارائه مدل مبتنی بر مهم ترین عوامل ایجاد انعطاف پذیری در زنجیره تامین هدف اصلی می باشد. این عوامل در سه گروه در نظر گرفته شدند: بین تامین کننده و تولیدکننده، بین تولیدکننده و توزیع کننده، بین توزیع کننده و مشتری؛ و تاثیرات بین همه عوامل از تامین کننده به سمت مشتری ترسیم شد. نتایج نظر سنجی از خبرگان منتخب در صنعت کاشی و سرامیک ایران، نشان داد که تمامی روابط پیشنهادی قابل قبول بوده و مدل مورد تایید می باشد. بنابراین، توجه به تمامی این عوامل بر انعطاف پذیرتر نمودن زنجیره تامین کاشی و سرامیک ایران موثر است. همچنین اثرات این عوامل بر روی هم نشان داد که توجه به علت ها می تواند افزایش انعطاف پذیری را تسهیل کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1330

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 884 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جنگ عباس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    265-301
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    761
  • دانلود: 

    278
چکیده: 

هدف این مقاله تبیین پدیده ی متاخر جهانی شدن معاصر، در سه ساحت پیدایش، بسط و همچنین پیامدهایش در حوزه ی مصرف زندگی روزمره است. جهانی شدن واقعیتی اجتماعی با چندین بعد بهم پیوسته است. ذیل چرخش فرهنگی و اهمیت یافتن بحث مصرف در زندگی روزمره، الگوهای برساخته شده ی مصرفی در این حوزه، به عنوان الگوهای معنایی و هویت ساز برای کنشگران زندگی روزمره در نظر گرفته می شود. در این شرایط تحت روند جهانی شدن، این کنشگران با نشانه ها و کالاهای مختلف از سراسر جهان مواجهه می شوند. در اینجا نوع واکنش کنشگران زندگی روزمره در قالب انواع بومی گرایی، جهانی گرایی و روند میانه ی چندرگه قابل بررسی است. جهت بررسی انواع مواجهات کنشگران ایرانی با این روند، پژوهش حاضر بر الگوهای مصرفی بر مبنای منابع و کالاهای محلی و جهانی تمرکز نمود. روش شناسی این پژوهش از نوع کیفی و توصیفی، و روش مردم نگارانه است که از طریق مصاحبه ی عمیق با 28 جوان 18 تا 35 ساله ی تهرانی، و گردآوری اسناد، در متن زندگی روزمره اقدام به جمع آوری داده هایی در مورد الگوهای مصرفی شده است. داده های جمع آوری شده در قالب روشی ترکیبی از کدگذاری موضوعی، کدگذاری عددی، تحلیل گفتگو، تحلیل اسنادی، در کنار تحلیل کمی محتوا، به بررسی انواع الگوهای التقاطی مصرفی بر مبنای شدت مصرف منابع مختلف در پنج حوزه ی مصرف خوراک و نوشیدنی؛ پوشش و مدیریت بدن؛ فراغت؛ انواع مصارف فرهنگی؛ مصارف ارتباطی؛ نشان داد که نوعی جهان وطنی در بعد مصرفی در ساحت زندگی روزمره ی ایرانی مشهود است که شدت آن بر مبنای میزان مصارف منابع و همچنین خلاقیت کنشگران، مختلف می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 761

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 278 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0