مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخلات زودهنگام آموزشی - روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب - روان شناختی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 86

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مداخلات زودهنگام آموزشی - روان شناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب - روان شناختی انجام گرفته است. به منظور انجام این پژوهش, 40 نفر کودک با ناتوانی یادگیری عصب - روان شناختی از میان جامعه کودکان شش ساله پیش از دبستان شهر اصفهان به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای, انتخاب و با روش تصادفی به گروههای آزمایشی و کنترل گمارده شدند (هر گروه 20 نفر). روش پژوهش آزمایشی بود. مداخلات زودهنگام آموزشی روان شناختی بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. ابزارهای مورد استفاده, آزمون عصب - روان شناختی نپسی (NEPSY), مقیاس هوش کودکان پیش از دبستان وکسلر و فهرست وارسی تشخیص کودکان با ناتوانی یادگیری عصب - روان شناختی بود. داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس چند متغیری (مانکوا) تجزیه و تحلیل گردید. نتایج پژوهش نشان داد که مداخلات زودهنگام آموزشی بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب - روان شناختی موثر است (P=0.001).

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدی، احمد، و ملک پور، مختار. (1389). اثربخشی مداخلات زودهنگام آموزشی - روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب - روان شناختی. رویکردهای نوین آموزشی، 5(1 (پیاپی 11))، 65-86. SID. https://sid.ir/paper/201721/fa

    Vancouver: کپی

    عابدی احمد، ملک پور مختار. اثربخشی مداخلات زودهنگام آموزشی - روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب - روان شناختی. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1389؛5(1 (پیاپی 11)):65-86. Available from: https://sid.ir/paper/201721/fa

    IEEE: کپی

    احمد عابدی، و مختار ملک پور، “اثربخشی مداخلات زودهنگام آموزشی - روانشناختی بر بهبود کارکردهای اجرایی و توجه کودکان با ناتوانیهای یادگیری عصب - روان شناختی،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 11)، pp. 65–86، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201721/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button