مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

802
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل همبستگی همه جانبه ابعاد ارزش ویژه برند مشتری محور مقصد گردشگری سرعین

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 185

چکیده

 در بازار بسیار رقابتی صنعت گردشگری, بازاریابان مقصد به دنبال افزایش ارزش ویژه برند خود با تمرکز بر عواملی کلیدی تحت عنوان ابعاد ارزش ویژه برند هستند و میزان همبستگی بین این ابعاد سبب می شود ارزیابی گردشگران از یک بعد, دیگر ابعاد را نیز تحت الشعاع قرار دهد, که این مساله در ارزیابی نهایی گردشگر از مقصد اهمیت ویژه ای دارد. در همین راستا, پژوهش حاضر به دنبال بررسی میزان همبستگی ابعاد ارزش ویژه برند مشتری محور مقصد گردشگری سرعین می باشد, این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و بر اساس روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. داده های 384 پرسش نامه محقق ساخته پژوهش که روایی آن مورد تایید خبرگان قرار گرفته و پایایی آن (آلفای کرونباخ) برای تمامی ابعاد تایید شده, به روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار SPSS20 و   AMOS18مورد تحلیل قرار گرفته است, در نهایت, یافته های پژوهش بیانگر همبستگی نسبتا بالایی بین همه ابعاد ارزش ویژه برند مقصد گردشگری سرعین می باشد, اما بیش ترین همبستگی بین کیفیت و ارزش ادراک شده (0.89), و کم ترین همبستگی بین تصویر و ارزش ادراک شده برند (0.53) می باشد. لذا, باتوجه به اهمیت این ابعاد در ارزیابی گردشگران سرعین از این مقصد, می بایست مدیران و برنامه ریزان گردشگری منطقه برای ارتقای این ابعاد و بالابردن سطح رضایتمندی و در نتیجه ارزیابی مثبت گردشگران از برند این مقصد توجه بیش تری داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، قاسم، باشکوه اجیرلو، محمد، و محمودی پاچال، زینب. (1397). تحلیل همبستگی همه جانبه ابعاد ارزش ویژه برند مشتری محور مقصد گردشگری سرعین. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 13(42 )، 161-185. SID. https://sid.ir/paper/202592/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی قاسم، باشکوه اجیرلو محمد، محمودی پاچال زینب. تحلیل همبستگی همه جانبه ابعاد ارزش ویژه برند مشتری محور مقصد گردشگری سرعین. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1397؛13(42 ):161-185. Available from: https://sid.ir/paper/202592/fa

    IEEE: کپی

    قاسم زارعی، محمد باشکوه اجیرلو، و زینب محمودی پاچال، “تحلیل همبستگی همه جانبه ابعاد ارزش ویژه برند مشتری محور مقصد گردشگری سرعین،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 13، no. 42 ، pp. 161–185، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202592/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button