Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,802
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایتمندی مراجعه کنندگان به واحد پذیرش بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان؛ 1385

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقدمه: رضایتمندی بیماران نشان دهنده ارایه صحیح خدمات بوده و از نشانگرهای مهم کیفیت مراقبت بهداشتی درمانی محسوب می شود. رضایت بیمار از واحد پذیرش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف این مطالعه بررسی رضایتمندی مراجعین از واحد پذیرش بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان و عوامل مرتبط با آن است. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی - تحلیلی نظرات 384 نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان های آموزشی شهر کاشان از طریق پرسشنامه گردآوری شده است. تحلیل داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی (درصد و میانگین) و تحلیلی (t-test, X2 و ANOVA) انجام شده است. یافته ها: در مجموع اکثریت مراجعین عملکرد واحد پذیرش را خوب می دانستند (%46.2). مراجعین از مدت انتظار (8.03±1.43 از 10) و رفتار و روابط کارکنان (15.78±2.9 از 20) کاملا راضی و از نحوه باسخگویی به سوالات (14.6±2.7 از 20) و نحوه نوبت دهی (4.41±1.6 از 10) راضی بوده اند. رضایتمندی مراجعین از واحد پذیرش با جنسیت بیماران, مدت اقامت و شغل رابطه دارد ولی با سن, منطقه سکونت, مراجعه قبلی و مراجعه حضوری رابطه ندارد. رضایتمندی بیماران از نحوه پاسخگویی کارکنان به طور معنی داری کمتر از همراهان است (P<0.05).نتیجه گیری: در مجموع مراجعه کنندگان از واحد پذیرش راضی اند. کارکنان پذیرش می توانند با پاسخگویی مناسب تر به بیماران؛ خصوصا در مورد فرم های رضایت نامه, توجه به بانوان و توجه به گروه های مسن تر رضایت مراجعه کنندگان از واحد پذیرش را افزایش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیخ طاهری، عباس، فرزندی پور، مهرداد، و صدوقی، فرحناز. (1386). رضایتمندی مراجعه کنندگان به واحد پذیرش بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان؛ 1385. مدیریت سلامت، 10(29)، 15-24. SID. https://sid.ir/paper/130181/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ طاهری عباس، فرزندی پور مهرداد، صدوقی فرحناز. رضایتمندی مراجعه کنندگان به واحد پذیرش بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان؛ 1385. مدیریت سلامت[Internet]. 1386؛10(29):15-24. Available from: https://sid.ir/paper/130181/fa

    IEEE: کپی

    عباس شیخ طاهری، مهرداد فرزندی پور، و فرحناز صدوقی، “رضایتمندی مراجعه کنندگان به واحد پذیرش بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان؛ 1385،” مدیریت سلامت، vol. 10، no. 29، pp. 15–24، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130181/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا