مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دانشجویان چگونه خود را در محیط های بالینی ارزشیابی می کنند: نتایج یک مطالعه

نویسندگان

غنا سامیه | ثناگو اکرم | جویباری لیلا (مهستی) | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 236

چکیده

 زمینه: ارزشیابی عملکرد یادگیرندگان, یکی از مولفه های مهم و حساس در فرآیند یاددهی یادگیری است. هدف از انجام این مطالعه, تبیین تجربه دانشجویان از «خود ارزیابی در بالین» بوده است.روش: در این مطالعه کیفی با 20 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی در سال 1389 مصاحبه نیمه ساختار به عمل آمد. نمونه گیری, مبتنی بر هدف و با حداکثر از سوال های کاوشی برای عمیق تر شدن مصاحبه ها و استخراج تجربیات استفاده شد. مصاحبه ها خط به خط, دست نویس و مطابق رویکرد «تحلیل محتوا» آنالیز شدند. برای شرکت در مطالعه و ضبط صدا, رضایت نامه شفاهی اخذ گردید.نتایج: آنالیز حاکی از آن بود که ملاک های خود ارزیابی, تلفیقی از معیارها و قضاوت های محسوس و نامحسوس برگرفته از کلام و رفتار «استاد, پرسنل درمانی, همتایان, بیماران» و «خود ارزیابی دانشجو» است. «جلب رضایت و جلب اعتماد استاد, درخشیدن در بین همتایان, جلب اعتماد و رضایت بیمار, پاسخگو بودن» از مولفه های ذهنی قضاوت از خود, در عرصه بالین بوده است.نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر, حاکی از آن است که دانشجویان با معیارهای خاص خود, به ارزیابی می پردازند. این معیارها مشتمل بر اشاراتی است که آن ها به طور مستمر از محیط درونی و بیرونی خود دریافت می کند که گاه در راستای ارزشیابی استاد است و گاه نانوشته در فرم های ارزیابی رسمی. لذا, توانایی شیوه های ارزیابی جاری, مورد تردید و سوال است. مطالعات بیشتری برای پاسخ به این که آیا استاد و دانشجو از یک زاویه به کار انجام شده می نگرند, نیاز است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غنا، سامیه، ثناگو، اکرم، و جویباری، لیلا (مهستی). (1391). دانشجویان چگونه خود را در محیط های بالینی ارزشیابی می کنند: نتایج یک مطالعه. جنتاشاپیر، 3(1 (پیاپی 6))، 227-236. SID. https://sid.ir/paper/205671/fa

    Vancouver: کپی

    غنا سامیه، ثناگو اکرم، جویباری لیلا (مهستی). دانشجویان چگونه خود را در محیط های بالینی ارزشیابی می کنند: نتایج یک مطالعه. جنتاشاپیر[Internet]. 1391؛3(1 (پیاپی 6)):227-236. Available from: https://sid.ir/paper/205671/fa

    IEEE: کپی

    سامیه غنا، اکرم ثناگو، و لیلا (مهستی) جویباری، “دانشجویان چگونه خود را در محیط های بالینی ارزشیابی می کنند: نتایج یک مطالعه،” جنتاشاپیر، vol. 3، no. 1 (پیاپی 6)، pp. 227–236، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205671/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button