Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,656
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,079
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش الگوی خودمراقبتی اورم بر عملکرد ارتباطی دانشجویان کارشناسی پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 115

چکیده

 زمینه و هدف: برقراری ارتباط با بیمار مرحله اولیه و هسته اصلی مراقبت های پرستاری است. مهارت های ارتباطی بیمارمحور, نیازمند توجه خاص بوده, ضروری است که در این مورد تدابیر لازم صورت گیرد. یکی از عوامل زیربنایی که مانع ارتقای سطح کمی و کیفی مراقبت ها می شود, عدم به کارگیری یک الگوی نظری متناسب با امکانات محیط های بالینی است. این تحقیق با هدف تعیین تاثیر آموزش الگوی خودمراقبتی اورم بر عملکرد ارتباطی دانشجویان پرستاری در بالین انجام شد.روش تحقیق: در این پژوهش نیمه تجربی, 66 دانشجوی پرستاری به صورت در دسترس انتخاب شدند. دانشجویان گروه مداخله در مورد الگوی خودمراقبتی اورم و دانشجویان گروه شاهد طبق روش معمول, در زمینه فرایند پرستاری تحت آموزش قرار گرفتند؛ سپس به مدت یک هفته در قالب کارآموزی به مراقبت از بیمار پرداختند. داده ها با استفاده از فرم بازنگری ارزشیابی عملکرد و فرم ارزشیابی ثبت فرایند پرستاری, جمع آوری و با استفاده از آزمون های مجذور کای, من ویتنی و تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته‏ها: میانگین نمرات ارزشیابی عملکرد ارتباطی در گروه مداخله (88.4±10.6) به طور معنی داری بیشتر از گروه شاهد (79.0±17.9) بود (0.014=P).نتیجه‏گیری: با توجه به این که با آموزش الگوی خودمراقبتی اورم عملکرد دانشجویان 12% ارتقا یافت, پیشنهاد می گردد درس نظریه های پرستاری در مقطع کارشناسی پرستاری ارائه گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملک زاده، جواد، آموزشی، زهرا، و مظلوم، سیدرضا. (1390). تاثیر آموزش الگوی خودمراقبتی اورم بر عملکرد ارتباطی دانشجویان کارشناسی پرستاری. مراقبت های نوین، 8(3 (پیاپی 31))، 107-115. SID. https://sid.ir/paper/206009/fa

    Vancouver: کپی

    ملک زاده جواد، آموزشی زهرا، مظلوم سیدرضا. تاثیر آموزش الگوی خودمراقبتی اورم بر عملکرد ارتباطی دانشجویان کارشناسی پرستاری. مراقبت های نوین[Internet]. 1390؛8(3 (پیاپی 31)):107-115. Available from: https://sid.ir/paper/206009/fa

    IEEE: کپی

    جواد ملک زاده، زهرا آموزشی، و سیدرضا مظلوم، “تاثیر آموزش الگوی خودمراقبتی اورم بر عملکرد ارتباطی دانشجویان کارشناسی پرستاری،” مراقبت های نوین، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31)، pp. 107–115، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206009/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا