مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه در سال تحصیلی 92-1391

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 129

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه, در سال تحصیلی 92-91 می باشد. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی است. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از کلیه دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه که تعداد آنها 60 نفر بود و در سال تحصیلی 92-91 تحصیل می کردند. باروش نمونه گیری تصادفی ساده, تعداد 30 دانش آموز دارای اختلال یادگیری ریاضی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. نمونه پژوهش بصورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. از هر دو گروه بااستفاده از آزمون ریاضیات ایران کی مت پیش آزمون به عمل آمد. (روایی این آزمون از طریق روایی محتوا,روایی تفکیکی, روایی پیشبین محاسبه و روایی همزمان آن بین 0.55 تا 0.76 به دست آمده است. اعتبار آزمون با استفاده از روش آلفای کرونباخ برآورد و میزان آن در پنج پایه بین 0.80 الی 0.84 گزارش شده است). سپس کلاسهای آموزش توجه به شیوه گروهی و در 10 جلسه 45 دقیقه ای برای گروه آزمایش برگزار گردید. گروه کنترل, هیچ آموزشی دریافت نکردند. پس از اتمام جلسات آموزش, پس آزمون ریاضیات ایران کی مت, از هر دو گروه گرفته شد. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که آموزش, توجه و عملکرد ریاضی دانش آموزان با نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی را در سه سطح, محتوایی, عملیاتی و کاربردی افزایش داد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فریدنیا، نازنین، گل محمدنژاد، غلامرضا، فرنیا، محمدعلی، و اقدسی، علی نقی. (1392). تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه در سال تحصیلی 92-1391. زن و مطالعات خانواده، 6(21)، 103-129. SID. https://sid.ir/paper/206365/fa

Vancouver: کپی

فریدنیا نازنین، گل محمدنژاد غلامرضا، فرنیا محمدعلی، اقدسی علی نقی. تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه در سال تحصیلی 92-1391. زن و مطالعات خانواده[Internet]. 1392؛6(21):103-129. Available from: https://sid.ir/paper/206365/fa

IEEE: کپی

نازنین فریدنیا، غلامرضا گل محمدنژاد، محمدعلی فرنیا، و علی نقی اقدسی، “تعیین اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دختر دارای نارسایی ویژه در یادگیری ریاضی پایه های سوم و چهارم ابتدایی نواحی 1 و 2 شهر ارومیه در سال تحصیلی 92-1391،” زن و مطالعات خانواده، vol. 6، no. 21، pp. 103–129، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206365/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button