مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی مشتریان بانک صنعت و معدن

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 82

چکیده

 این تحقیق در سه سال و در هر سال یک مرتبه (سه پژوهش) به منظور شناخت عوامل موثر بر رضایت مشتریان بانک صنعت و معدن و ارایه راه کارهایی برای افزایش رضایت مشتریان, انجام شده است. هم چنین شناخت نگرش مشتریان به کارکنان بانک و ارزیابی آنان از قوانین, مقررات و آیین نامه های بانک, و رضایت ایشان از کیفیت خدمات بانک, و شناخت پایگاه مشتری, و رابطه این متغیرها با متغیر وابسته تحقیق (رضایت مشتری) از دیگر اهداف این پژوهش است, که عمدتا در قالب فرضیه های پژوهش و مدل پژوهش روابط بین متغیرها صورت بندی و سنجیده شده است. در این تحقیق, که پژوهشی کاربردی است, از یکی از شاخه های روش تحقیق طولی به نام روند پژوهشی استفاده شده است. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که پایایی مقیاس های مختلف آن در چهار آزمون سنجیده شده است که نتایج آزمون ها حکایت از تکرارپذیری بالای مقیاس ها دارد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان (حقیقی و حقوقی) بانک صنعت و معدن است که از بانک تسهیلات دریافت کرده اند. حجم نمونه در مرحله اول پژوهش 675 نفر, در مرحله دوم پژوهش 681 نفر, و در مرحله سوم پژوهش 556 نفر است که با روش نمونه گیری طبقه بندی, نمونه ها انتخاب شده اند. یافته های پژوهش نشان می دهد که متغیر کیفیت خدمات (شامل پنج بعد آن) بیشترین تاثیر را (44/0) بر رضایت مشتریان دارد و بعد از آن به ترتیب نگرش مشتریان به کارکنان بانک (33/0), ارزیابی آنان از قوانین و مقررات بانک (28/0), تحصیلات مشتریان (12/0) و پایگاه مشتریان (07/0) تغییرات,متغیر رضایت مشتریان را تبیین می کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی هاشم زاده، داوود. (1388). بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی مشتریان بانک صنعت و معدن. مدیریت بازرگانی، 1(2)، 63-82. SID. https://sid.ir/paper/140191/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی هاشم زاده داوود. بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی مشتریان بانک صنعت و معدن. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1388؛1(2):63-82. Available from: https://sid.ir/paper/140191/fa

    IEEE: کپی

    داوود حسینی هاشم زاده، “بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی مشتریان بانک صنعت و معدن،” مدیریت بازرگانی، vol. 1، no. 2، pp. 63–82، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140191/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button