مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

945
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت فعالیت آموزشی استادان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر دانشجویان در سال 1378

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 32

چکیده

 با توجه به اهمیت ارزشیابی استادان در بهبود فعالیت آموزشی آنان, این بررسی به منظور تعیین وضعیت فعالیت آموزشی استادان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر دانشجویان در سال 1378 انجام شده است.تحقیق به روش استفاده از داده های موجود انجام شد. نمونه گیری به صورت سرشماری صورت گرفت و کلیه برگه های نظرخواهی از دانشجویان که به تایید کمیته ارزشیابی و معاونت آموزشی دانشگاه رسیده بود, در مورد فعالیت آموزشی کلیه استادان جمع آوری گردید. متغیرهای مورد بررسی شامل حضور به موقع در کلاس, رعایت طول زمان کلاس, توجه به حضور دانشجو در کلاس, نحوه امتحانات, نحوه استفاده از وسایل کمک آموزشی, ایجاد رغبت در دانشجویان جهت مطالعه و تحقیق, میزان تسلط بر درس, پاسخگویی به سوالات و شرکت دانشجویان در مباحث بود. متغیرها در چهار سطح عالی, خوب, متوسط و ضعیف مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آمار توصیفی ارائه شد.تعداد 4368 برگ نظرخواهی در مورد فعالیت آموزشی 107 نفر از استادان جمع آوری شد. یافته ها نشان داد 50.1 درصد دانشجویان فعالیت آموزشی استادان را عالی, 29.8 درصد خوب, 18.6 درصد متوسط و 1.5 درصد ضعیف ارزشیابی کردند. دانشجویان زن به استادان خود نمره کمتری نسبت به دانشجویان مرد دادند (64.5 درصد در مقابل 70 درصد), و عواملی مثل نمره مورد انتظار و مقاطع تحصیلی (71.1 درصد در مقابل 56.8 درصد) با ارزشیابی اساتید همبستگی معنادار آماری نشان داد (P<0.001).به طور کلی اکثر دانشجویان فعالیت آموزشی استادان را عالی ارزشیابی کردند, ولی در خصوص استفاده از وسایل آموزشی بیان اهداف, اکثر استادان ضعیف ارزشیابی شدند. تحقیق در مورد تاثیر آگاهی دانشجویان از مهارتهای تدریس در ارزشیابی توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ایران فر، شیرین، ناصری پور، مسعود، و رحیمی، مریم. (1379). وضعیت فعالیت آموزشی استادان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر دانشجویان در سال 1378. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، 4(3 (پیاپی 8))، 27-32. SID. https://sid.ir/paper/20726/fa

Vancouver: کپی

ایران فر شیرین، ناصری پور مسعود، رحیمی مریم. وضعیت فعالیت آموزشی استادان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر دانشجویان در سال 1378. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)[Internet]. 1379؛4(3 (پیاپی 8)):27-32. Available from: https://sid.ir/paper/20726/fa

IEEE: کپی

شیرین ایران فر، مسعود ناصری پور، و مریم رحیمی، “وضعیت فعالیت آموزشی استادان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر دانشجویان در سال 1378،” مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، vol. 4، no. 3 (پیاپی 8)، pp. 27–32، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/20726/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا