Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,804
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,565
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر درمان شناختی - رفتاری بر ادراک خود کودکان با اختلال کاستی توجه – بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 85

چکیده

 هدف: در پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر درمان شناختی رفتاری بر ادراک خود تحصیلی و رفتاری کودکان با اختلال کاستی توجه – بیش فعالی از میان کودکان دارای اختلال کاستی توجه – بیش فعالی, روش تصادفی چند مرحله ای 40 نفر (20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر در گروه کنترل) انتخاب شدند. گروه آزمایش تحت تاثیر درمان شناختی - رفتاری به مدت 19 جلسه و گروه کنترل در معرض برنامه آزاد نقاشی قرار داده شدند. به منظور بررسی تاثیر درمان شناختی رفتاری از پرسشنامه خود ادراکی هارتر (1985) به صورت پیش و پس از آزمون استفاده به عمل آمد. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس نتایج نشان می دهد پس از استفاده از برنامه درمانی شناختی – رفتاری بر خود ادراکی تحصیلی و رفتاری تاثیر دارد به این صورت که منجر به کاهش خود ادراکی کاذب آنها شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، مهدیه، پوشنه، کامبیز، و نظامی، فرزانه. (1389). تاثیر درمان شناختی - رفتاری بر ادراک خود کودکان با اختلال کاستی توجه – بیش فعالی. تحقیقات روانشناختی، 2(8)، 73-85. SID. https://sid.ir/paper/207925/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی مهدیه، پوشنه کامبیز، نظامی فرزانه. تاثیر درمان شناختی - رفتاری بر ادراک خود کودکان با اختلال کاستی توجه – بیش فعالی. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(8):73-85. Available from: https://sid.ir/paper/207925/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه صالحی، کامبیز پوشنه، و فرزانه نظامی، “تاثیر درمان شناختی - رفتاری بر ادراک خود کودکان با اختلال کاستی توجه – بیش فعالی،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 8، pp. 73–85، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا