مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های تفکر و تیپ های شخصیت با انگیزش پیشرفت در دانش آموزان دوره راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک های تفکر و تیپ های شخصیت باانگیزش پیشرفت انجام شده است. شرکت کنندگان 400 نفر از دانش آموزان پسر دوره راهنمایی شهر تهران بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های سبک های تفکر استرنبرگ- واگنر, فرم کوتاه پرسشنامه شخصیت NEO و انگیزش پیشرفت برناردواینر پاسخ دادند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل شد. یافته های این پژوهش نشان می دهد که, از میان خرده مقیاس های سبک های تفکر (اجرایی, قانونی و قضاوتی) بین خرده مقیاس های سبک تفکر اجرایی و سبک تفکر قضاوتی با انگیزش پیشرفت رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. امابین خرده مقیاس سبک تفکر قانونگذاری با انگیزش پیشرفت همبستگی یافت نشد. در فرضیه دیگر این پژوهش, بررسی رابطه تیپ های شخصیت و انگیزش پیشرفت دانش آموزان مورد توجه قرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که از میان خرده مقیاس های تیپ های شخصیت بین خرده مقیاس روان رنجوری با انگیزش پیشرفت همبستگی منفی وبین خرده مقیاس با وجدان بودن با انگیزش پیشرفت همبستگی مثبت وجود دارد و تنها خرده مقیاس با وجدان بودن قادر به پیش بینی انگیزش پیشرفت در دانش آموزان بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، غلامرضا، جوادی، محمدجعفر، و صحرائی، محسن. (1392). رابطه سبک های تفکر و تیپ های شخصیت با انگیزش پیشرفت در دانش آموزان دوره راهنمایی. تحقیقات روانشناختی، 5(18)، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/207972/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی غلامرضا، جوادی محمدجعفر، صحرائی محسن. رابطه سبک های تفکر و تیپ های شخصیت با انگیزش پیشرفت در دانش آموزان دوره راهنمایی. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1392؛5(18):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/207972/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا محمودی، محمدجعفر جوادی، و محسن صحرائی، “رابطه سبک های تفکر و تیپ های شخصیت با انگیزش پیشرفت در دانش آموزان دوره راهنمایی،” تحقیقات روانشناختی، vol. 5، no. 18، pp. 1–14، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/207972/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button