مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی رابطه سبکهای تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان بود. اطلاعات مورد نیاز از 480 نفر دانش آموز (240 دختر و 240 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای و با استفاده از مقیاسهای سبک تفکر استرنبرگ-واگنر (1997), انگیزش پیشرفت ادوارز (1980) و میانگین نمرات ریاضی دانش آموزان گردآوری شده است. داده های پژوهشی با بهره گیری از روشهای آمار توصیفی, ماتریس همبستگی و رگرسیون چندمتغیری مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهشی حاکی از آن است که سبک تفکر قانونگذار در پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی نوجوانان سهم دارد. بررسی وجود رابطه بین سبک تفکر و پیشرفت تحصیلی ریاضی نشان می دهد بین سبکهای تفکر قضاوتگر, اجرایی و بیرونی با پیشرفت تحصیلی ریاضی نوجوانان رابطه معنادار وجود دارد. همچنین, بررسی رابطه سبکهای تفکر با انگیزش پیشرفت نشان می دهد بین سبکهای تفکر اجرایی, قانونگذار و درونی با انگیزش پیشرفت نوجوانان رابطه معنادار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    استکی، مهناز، کوشکی، شیرین، و واعظ، الهام. (1389). رابطه سبک های تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی، 2(6)، 89-100. SID. https://sid.ir/paper/379647/fa

    Vancouver: کپی

    استکی مهناز، کوشکی شیرین، واعظ الهام. رابطه سبک های تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1389؛2(6):89-100. Available from: https://sid.ir/paper/379647/fa

    IEEE: کپی

    مهناز استکی، شیرین کوشکی، و الهام واعظ، “رابطه سبک های تفکر و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان،” تحقیقات روانشناختی، vol. 2، no. 6، pp. 89–100، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379647/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button