مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,162
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب آموزش بالینی دانشجویان فارغ التحصیل مامایی: یک مطالعه پدیدار شناسی

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 13

چکیده

 سابقه و اهداف: بهبود و ارتقاء کیفیت آموزش بالینی مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود, شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است که در این مورد نظرات و ایده های دانشجویان به عنوان عنصر آموزشی می تواند راه گشای برنامه آینده باشد هدف این مطالعه, بررسی تجربیات دانشجویان مامایی فارغ التحصیل از عوامل موثر بر یادگیری بالینی آنان بود.روش بررسی: نوع پژوهش حاضر, کیفی با رویکرد فنومنولوژی (پدیده شناسی) است. با ده دانشجوی فارغ التحصیل مامایی که با نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شده بودند و با آنان مصاحبه شد. معیار ورود به مطالعه, گذراندن امتحان فینال بود. داده ها به روش تحلیل درون مایه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: متن مصاحبه های استخراج شده, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و کدهای مفهومی از آن استخراج و سپس کدها به چند مفهوم اصلی دسته بندی شدند. مفاهیم منتخب یا درونمایه های اصلی شامل: عوامل تسهیل کننده و باز دارنده یادگیری بودند که عوامل تسهیل کننده یادگیری شامل درونمایه های فرعی: عملکرد مربیان, احساس رضایت دانشجو و آموزش های پیش بالینی بود. هم چنین درونمایه عوامل بازدارنده یادگیری شامل درونمایه های فرعی: فقدان تسهیلات و امکانات محیطی, عدم هماهنگی برنامه ریزی های آموزشی و نحوه برخورد پرسنل بهداشتی درمانی بود.نتیجه گیری: با عنایت به یافته های پژوهش, باید شرایط و امکانات و تجهیزات در برنامه ریزی های مربوط به آموزش مامایی سهیم گردند تا محیطی حمایت کننده برای دانشجو فراهم گردد و منجر به ایجاد تجربه مثبت و گامی موثر در راستای ارتقاء کیفیت یادگیری بالینی باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهوی، روناک، حسامی، کژال، ظاهری، فرزانه، و هاشمی نسب، لیلا. (1392). تجارب آموزش بالینی دانشجویان فارغ التحصیل مامایی: یک مطالعه پدیدار شناسی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 8(1 (پیاپی 9))، 2-13. SID. https://sid.ir/paper/208181/fa

    Vancouver: کپی

    شاهوی روناک، حسامی کژال، ظاهری فرزانه، هاشمی نسب لیلا. تجارب آموزش بالینی دانشجویان فارغ التحصیل مامایی: یک مطالعه پدیدار شناسی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1392؛8(1 (پیاپی 9)):2-13. Available from: https://sid.ir/paper/208181/fa

    IEEE: کپی

    روناک شاهوی، کژال حسامی، فرزانه ظاهری، و لیلا هاشمی نسب، “تجارب آموزش بالینی دانشجویان فارغ التحصیل مامایی: یک مطالعه پدیدار شناسی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 8، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 2–13، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208181/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا