مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش به روش کارایی تیمی بر تفکر انتقادی، اعتماد به نفس و میزان یادگیری دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: با استفاده از روش های نوین آموزشی می توان توانمندی های دانشجو در تفکر انتقادی را افزایش داد و اعتماد بنفس او را بالا برد. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش به روش کارایی تیمی بر تفکر انتقادی, اعتماد به نفس و میزان یادگیری دانشجویان پرستاری انجام شد.روش بررسی: در طی یک مطالعه نیمه تجربی که بر روی 52 دانشجوی ترم اول پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی خرم آباد انجام شد, روش تدریس کارایی تیمی بر روی درس تئوری اصول و فنون طی دو ترم اجرا گردید. قبل و بعد از اجرای روش تدریس, پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا و اعتماد بنفس به دانشجویان داده شد تا تکمیل نمایند. برای سنجش یادگیری آنان نیز از آزمون کتبی استفاده گردید.یافته ها: در هر دو گروه میانگین نمره تفکر انتقادی, بعد از اجرای مداخله افزایش یافته بود. بین نمره تفکر انتقادی ابتدای ترم با بعد از اجرای روش کارایی تیمی اختلاف معنی دار بود (P=0.001). میزان نمره اعتماد به نفس بعد از روش کارایی تیمی کمی افزایش یافته بود, اما رابطه معنی داری بین نمره قبل و بعد از مداخله مشاهده نشد (P=0.5). از نظر یادگیری, نمره امتحان بعد از مداخله افزایش یافته بود و اختلاف معنی دار بود (P=0.100).نتیجه گیری: به نظر می رسد استفاده از روش های نوین تدریس موجب عمیق تر شدن یادگیری, توسعه تفکر انتقادی و افزایش اعتماد به نفس دانشجو می گردد که در واقع در راستای اجرای رسالت آموزش عالی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رئوفی، شهین، فرهادی، علی، و شیخیان، علی. (1393). تاثیر آموزش به روش کارایی تیمی بر تفکر انتقادی, اعتماد به نفس و میزان یادگیری دانشجویان پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 9(2 (پیاپی 15))، 23-32. SID. https://sid.ir/paper/208215/fa

    Vancouver: کپی

    رئوفی شهین، فرهادی علی، شیخیان علی. تاثیر آموزش به روش کارایی تیمی بر تفکر انتقادی, اعتماد به نفس و میزان یادگیری دانشجویان پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1393؛9(2 (پیاپی 15)):23-32. Available from: https://sid.ir/paper/208215/fa

    IEEE: کپی

    شهین رئوفی، علی فرهادی، و علی شیخیان، “تاثیر آموزش به روش کارایی تیمی بر تفکر انتقادی, اعتماد به نفس و میزان یادگیری دانشجویان پرستاری،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 9، no. 2 (پیاپی 15)، pp. 23–32، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208215/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button