مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,853
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,276
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 152

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر, با هدف بررسی اثربخشی و آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان انجام شد. روش: روش پژوهش, نیمه آزمایشی, با طرح پیش آزمون - پس آزمون بود. جامعه آماری این پژوهش, دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی با نارسایی خواندن در شهر اصفهان در سال تحصیلی 90-89 بودند. نمونه پژوهش, 30 دانش آموز نارساخوان بودند که به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب و با روش تصادفی در گروه های آزمایشی و کنترل گمارده شدند (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه کنترل). آموزش دقت بر روی گروه آزمایش اجرا شد. ابزار پژوهش, آزمون خواندن کلاس سوم بود. داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: یافته های پژوهش نشان داد که آموزش دقت بر توانایی خواندن کودکان نارساخوان موثر می باشد. پیشنهاد و نتیجه گیری: توجه به آموزش دقت به مثابه مهارت های زیربنایی توانایی خواندن, می تواند رویکردی موثر در اصلاح نارساخوانی باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اهرمی، راضیه، شوشتری، مژگان، گلشنی منزه، فرشته، و کمرزرین، حمید. (1390). اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. روانشناسی افراد استثنایی، 1(3)، 139-152. SID. https://sid.ir/paper/208423/fa

    Vancouver: کپی

    اهرمی راضیه، شوشتری مژگان، گلشنی منزه فرشته، کمرزرین حمید. اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. روانشناسی افراد استثنایی[Internet]. 1390؛1(3):139-152. Available from: https://sid.ir/paper/208423/fa

    IEEE: کپی

    راضیه اهرمی، مژگان شوشتری، فرشته گلشنی منزه، و حمید کمرزرین، “اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانش آموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان،” روانشناسی افراد استثنایی، vol. 1، no. 3، pp. 139–152، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208423/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button