مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 115

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه - بیش فعالی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان پسر دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و نارساخوانی بین سنین 9 تا 12 ساله شهر اردبیل می باشد که در سال 91 - 90 تحصیل کرده اند. نمونه پژوهش شامل 30 نفر کودک دچار اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی و 30 نفر کودک دچار نارساخوانی و 30 نفر گروه کنترل است که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزارهای پژوهش آزمون ماتریس های رنگی ریون, پرسشنامه کونرز, آزمون تشخیص اختلالات خواندن, نرم افزار رایانه ای پیشبرد شناختی, آزمون قلب ها و گل ها و آزمون جستجوی دیداری می باشند. نتایج پژوهش نشان داد که نرم افزار پیشبرد شناختی بر روی افزایش مهارت حافظه کاری و بازداری پاسخ کودکان نقص توجه/ بیش فعال و کودکان دچار نارساخوانی تاثیر مثبتی دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قمری گیوی، حسین، نریمانی، محمد، و محمودی، هیوا. (1391). اثربخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی, بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی. ناتوانی های یادگیری، 1(2)، 98-115. SID. https://sid.ir/paper/210207/fa

    Vancouver: کپی

    قمری گیوی حسین، نریمانی محمد، محمودی هیوا. اثربخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی, بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛1(2):98-115. Available from: https://sid.ir/paper/210207/fa

    IEEE: کپی

    حسین قمری گیوی، محمد نریمانی، و هیوا محمودی، “اثربخشی نرم افزار پیشبرد شناختی بر کارکردهای اجرایی, بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بیش فعالی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 2، pp. 98–115، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button