هدف این مطالعه تعیین اثربخشی روش های نوروسایکولوژیک همراه با تعلیم محتوا در اصلاح اختلال ریاضی دانش آموزان دوم تا پنجم ابتدایی شهر اردبیل بود. تعداد 16 نفر از دانش آموزانی که از طریق مصاحبه بالینی، آزمون هوش و آزمون استاندارد شده تشخیص اختلال ریاضی را دریافت کرده بودند، تکالیف نوروسایکولوژیکی را در 15 جلسه و تعلیم محتوا را در 10 جلسه به صورت انفرادی دریافت کردند. آزمون استاندارد شده حساب و فرم موازی آن برای ارزیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. نتایج نشان داد که دانش آموزان در پس آزمون نسبت به پیش آزمون در آزمون ریاضی بهتر عمل کرده اند. نتایج حاضر اهمیت کار با تکالیف نوروسایکولوژیکی را مورد تاکید قرار می دهد که تقویت حافظه و توجه می تواند یادگیری ریاضی را در افراد مبتلا به اختلال ریاضی اصلاح کند.