مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی فعال تفکرمدارانه و خود نظارتی بر درک مطلب دانش آموزان با مشکلات خواندن

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 97

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ترکیبی روش های فراشناختی فعال تفکرمدارانه و خود نظارتی بر درک مطلب دانش آموزان با مشکلات خواندن بود. بدین منظور از بین دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی با اختلال خواندن 30 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و با روش تصادفی ساده در دو گروه 15 نفره آزمایش و گواه جایگزین شدند. آزمودنی های گروه آزمایش در 8 جلسه 60 دقیقه ای, آموزش درک مطلب را با استفاده از روش های فعال تفکرمدارانه و خود نظارتی دریافت کردند. به منظور جمع آوری داده ها از آزمون ماتریس های پیشرونده ریون رنگی کودکان, آزمون خواندن و نارساخوانی و آزمون درک مطلب محقق ساخته استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس حاکی از تاثیر مثبت آموزش راهبردهای فراشناختی فعال تفکرمدارانه و خود نظارتی بر درک مطلب آزمودنی های گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه بود. بر این اساس می توان نتیجه گیری کرد که روش های فعال تفکرمدارانه و خود نظارتی دارای ویژگی های مثبتی هستند که کاربرد آن ها منجر به افزایش میزان درک مطلب دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی می شود و مهارت خواندن آن ها را بهبود می بخشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غباری بناب، باقر، افروز، غلامعلی، حسن زاده، سعید، بخشی، جعفر، و پیرزادی، حجت. (1391). تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی فعال تفکرمدارانه و خود نظارتی بر درک مطلب دانش آموزان با مشکلات خواندن. ناتوانی های یادگیری، 1(2)، 77-97. SID. https://sid.ir/paper/210212/fa

Vancouver: کپی

غباری بناب باقر، افروز غلامعلی، حسن زاده سعید، بخشی جعفر، پیرزادی حجت. تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی فعال تفکرمدارانه و خود نظارتی بر درک مطلب دانش آموزان با مشکلات خواندن. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛1(2):77-97. Available from: https://sid.ir/paper/210212/fa

IEEE: کپی

باقر غباری بناب، غلامعلی افروز، سعید حسن زاده، جعفر بخشی، و حجت پیرزادی، “تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی فعال تفکرمدارانه و خود نظارتی بر درک مطلب دانش آموزان با مشکلات خواندن،” ناتوانی های یادگیری، vol. 1، no. 2، pp. 77–97، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210212/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button